Żyję tu i teraz i nie jest mi wszystko jedno co się dzieje wokół mnie . To moje subiektywne spojrzenie na Rzeczypospolite ...
Blog > Komentarze do wpisu

Kibolski problem, winnych brak

Tegoroczna Wielka Majówka obfitowała w wiele ważnych wydarzeń, news gonił news i trudno było przebić się z informacją. Nawet kolejny spisek wymierzony w PiSowski pociąg ledwie został odnotowany w mediach, mimo że niektóre propisowskie portale całkiem na serio i poważnie pisały o próbie kolejnego zamachu.
Na samym finiszu kibole zafundowali nam pokaz własnych umiejętności w robieniu zadym, ponownie przypominając o tym, że problem i to poważny jest.

Piłka nożna mało mnie interesuje, z pewnością nie jestem znawcą problemu. Mam jednak wrażenie, że tu wcale nie o sportowe rozgrywki chodzi. Bardziej kojarzy mi się to z subkulturą, w której najistotniejsza jest przynależność do jakiejś grupy, zjednoczonej pod współnym sztandarem i walczącej z tymi, których uznajemy za wrogów. Identyfikacja z klubem sportowym to tak naprawdę tylko fasada. A stadionowe zadymy służą tylko do odreagowania własnej beznadziei i braku perspektyw, wyłądowanie jej w agresji.
Nie to jest problem łatwy do rozwiązania, ale na pewno jest to problem wszystkich. Śledząc wiadomości medialne wczorajszego dnia można było jednak odnieść wrażenie, że nikt nie poczuwa się do winy. Wydarzenia na Litwie niczego nas nie nauczyły? PZPN nie ma sobie nic do zarzucenia? Oglądałam wczoraj fragment konferencji prasowej zarządu tej organizacji i bardzo mi się nie podobało to co słyszałam. Prezes Lato martwi się, gdyż odpowiada głową? A po co nam jego głowa, potrzebne są tu zdecydowane działania i ciężka praca u podstaw w całym związku. Kręcina zwala wszystko na policję? Cóż, skoro PZPN organizuje imprezy podwyższonego ryzyka i nie jest w stanie zapewnić sam bezpieczeństwa - to może chociaż neich sfinansuje taką ochronę? We wtorek do Bydgoszczy ściągnięto dodatkowe siły policyjne - to są konkretne wymierne koszty pokrywane z i tak dziurawego budżetu. Tym bardziej, że kolejny genialny pomysł PZPN to drastyczne podniesienie cen biletów - to ma załatwić problem?
Poważny rachunek sumienia z pewnością musi też zrobić policja. Nie wiem czym było podyktowane pismo szefa wydziału ds. przestępczości stadionowej, ale coś tu jest nie tak. Kaca moralnego powinni mieć także politycy PO, którzy poręczyli za kiboli Legii i wstawili się za cofnięciem nałożonych na nich klubowych kar. Owszem, jest zwolenniczką dawania drugiej szansy, ale wyraźnie metoda ta nie zawsze się sprawdza.
Mało też podobają mi się rządowe zapowiedzi zaostrzania prawa. Niezależnie od tego - co wpiszemy do kodeksu karnego i tak najważniejsza jest nie wysokość kary, a jej nieuchronność oraz konsekwencja w egzekwowaniu prawa. Tylko w ten sposób można polepszyć sytuację na stadionach. Niezwykle istotne jest tez reagowanie na każde naruszenie prawa. Kilka miesięcy temu na stadionie w Poznaniu zaatakowana została cała rodzina kbiców - dlaczego nikt nie zareagował? Potrzebna była medialna awantura, a przecież doniesienia do prokuratury powinny trafić od razu i to przede wszystkim od organizatorów meczu. Czy kluby boją się własnych kibiców i dlatego pozwalają się terroryzować?
Gdzie w tym wszystkim jest miejsce na sport?

czwartek, 05 maja 2011, marzatela
Tagi: kibole PZPN







Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Premiera ruszyło z Powiewy Akwilona. Komentarz polityczny
Po wtorkowych zamieszkach na stadionie w Bydgoszczy premier Donald Tusk zapowiedział walkę z bandytyzmem oraz deklaruje przyniesienie na sztandarach spokoju i bezpieczeństwa. Wypada powiedzieć: wreszcie! Tak samo jak w przypadku dopalaczy, czy hazardu ... »
Wysłany 2011/05/05 12:37:29
Polityka Miłości na Boisku z Bigos polityczny
Donald Tusk jest dobrym człowiekiem i dobrym premierem, ale niestety na politykę miłości w naszym kraju jest jeszcze za wcześnie, ta polityka się jeszcze nie sprawdza. Do takiego mentalnego partnerstwa między mającym szczere intencje politykiem a ... »
Wysłany 2011/05/06 07:36:55
Chuligańska krew vs polityczne błoto z Przemyślenia z drogi ...
Nie planowałem pisać czegokolwiek o ostatnich wydarzeniach związanych z działalnością  kibiców piłkarskich i ich agresywnych odłamów. Nie planowałem ponieważ nie uważam ekscesów stadionowych czy też poza stadionowych i waśni między grupami fanów ... »
Wysłany 2011/05/06 07:37:07
Pryncypia kiboli z aurablog
Aurabloger był we wtorek w Bydgoszczy na finałowym meczu o puchar Polski i spieszy z relacją: Usiadłem wśród kiboli, bo chciałem poznać ten żywioł, jego motywacje i być w centrum spodziewanych wydarzeń. Żeby się z nimi spoufalić, zawołałem sędzia ... »
Wysłany 2011/05/06 08:51:11
Komentarze
2011/05/05 10:14:55
"A stadionowe zadymy służ± tylko do odreagowania własnej beznadziei i braku perspektyw, wył±dowanie jej w agresji."
Marzatelo, jakie odreagowanie, jakiej beznadziei, jakich perspektyw?
Jak chcą odreagować, to niech się zapisza do klubu sportowego, trenować judo, boks albo inne katate. Może by przy okazji karierę jeden z drugim zrobił.
To nieroby, stare byki, którym ani w głowie pracować, nawet gdyby mieli pracę w swojej kamienicy.
Bezradnośc władz i tyle. Jak nie trawię tych wszystkich Latów i Kręcinów, tak przyznaję im rację: "Złapać jednegoo i drugiego, rzucić na trawę na mordę, skuć i [leżeć gnoju!]". Podziałało by na sto procent.
Bo tych leżących oczywiście do sądu i kryminału - natychmiast!
U nas figurant policyjny "Zwraca się z uprzejmą prośbą o sprzedaż biletu temu bandycie!!!". Totalna paranoja. Ciekawe ile wziął w łapę?
Pozdrawiam :-)
-
2011/05/05 10:22:51
Politycy Platformy, występujący o zniesienie zakazu stadionowego, popisali się wyjątkową głupotą i powinni być wzięci na ruszt i medialnie zgrillowani. Czy mi się zdaję, czy Kidawa-Błońska też tam była? Zadziwiające.
-
2011/05/05 10:25:46
@Andy
Ta beznadzieja ma całkiem realne podstawy. Brak wykształcenia, chęci do włożenia wysiłku we własny rozwój - jakie to perspektywy? A jaki sport da się trenować na kacu, popijąc piwko?
To policyjne pismo też bardzo mi się nie podoba, choć skłaniam się bardziej nie do łapówki, a do szantażu. Moze mają na niego jakiegoś haka? Na pewno trzeba to wyjaśnić.
-
2011/05/05 10:26:50
@starszy
Była. Halicki też.
-
2011/05/05 10:37:51
Andy, bardzo spłycasz problem. Kibole nie wzięli się z księżyca. To zakamuflowany bandytyzm, zgadzam się z Marzatelą, ale bandytami ludzie się nie rodzą, ale się stają. Jestem daleka od tego, żeby kiboli usprawiedliwiać, ale nie wierzę, że młody mężczyzna, mający perspektywy na udane życie marnował je w bezsensownych bijatykach. Więcej Andy, ja to wiem. I nie pleć bzdur, że "nie pracowaliby, nawet gdyby mieli pracę w kamienicy". Pracy nie ma, a już godziwie (takie modne ostatnio słowo) opłacanej, żeby można było utrzymać siebie i rodzinę, prawie wcale. Boję się tego nieokiełznanego bandytyzmu, stąd mój sprzeciw, żeby widzieć tylko objaw, a nie przyczyny. Nawet jeśli wyrugujemy kiboli ze stadionów, to co? Znikną? Nie znikną tak długo, jak długo będą istnieć przyczyny tego zjawiska.
O słabości prawa w naszym kraju pisałam już nie raz, więc nie będę się powtarzać. Nasze prawo jest beznadziejne, a to na pewno nie ułatwia pracy policji, na której w końcu skupiają się wszystkie pretensje, zasłużone i nie.
-
2011/05/05 11:34:59
@Avianca
No właśnie - przyczyny zjawiska wcale nie są niestety ani proste ani jednoznaczne. A później może się okazać, ż enawet resocjalizacja nie daje żadnych efektów.
-
2011/05/05 11:45:34
Słaby rząd takich spraw nie rozwiąże - za Kaczyńskiego to ten naczelnik policji bałby się nawet pomyśleć o czymś takim jak list polecający dla "Starucha" hahaha :), ale teraz jest chyba takie nie pisane przyzwolenie, afery nie rozliczone to ci na dole myślą sobie jak tamci hapiom to nam też można...
-
2011/05/05 11:54:54
Z jednorękimi bandytami i dopalaczami premier wiedział co robić. Ciekawe czy teraz poradzi sobie z bandytami stadionowymi ?
-
2011/05/05 12:02:11
Marzatelo, odejmując z mojej notki cały atak personalny na premiera brzmimy wręcz jednogłośnie - najważniejsza jest konsekwencja w egzekwowaniu prawa, której cały czas brakuje policji, PZPN-owi i klubom.

-
2011/05/05 12:36:57
@anton
Jaruzelski byłby jeszcze lepszy, nie sądzisz?
Poszanowanie dla prawa nie może polegać na strachu przed premierem.
-
2011/05/05 12:38:39
@aurabloger
Póki co - to zdaje się, że kibole przenieśli się pod KGHM. I też nie ma żadnych winnych, a związkowcy to same anioły.
-
2011/05/05 12:39:48
@intel-e-gent
No właśnie - konsekwencja, a nie akcyjność.
-
2011/05/05 12:45:17
@Avianca Marzatela
Przykro mi, ale to już nie wyalienowani bezrobotni, dający na meczach i w ustawkach ujście frustracji. Niepostrzeżenie przejęli dystrybucję narkotyków i dostarczają rekruta do wymuszeń i napadów. To regularna mafia i diagnoza społeczne jest już nieaktualna. Mają kasę. Pisałem o tym i powtarzam - czas na czerwone żelazo. Drakońskie prawo przed Euro i opcja zerowa, z rozwiązaniem PZPN włącznie, po. Niestety same mistrzostwa to za duży biznes, by już teraz ruszyć związek, ale jasne jest, że jest z bandytyzmem w symbiozie. Zaostrzenie prawa jest Marzatelo niezbędne, bo musi być podstawa dla wieloletnich wyroków. Teraz niektóre paragrafy brzmią komicznie, a jak działa zakaz stadionowy, to widać.
-
2011/05/05 13:28:41
@avianca
"Jestem daleka od tego, żeby kiboli usprawiedliwiać, ale nie wierzę, że młody mężczyzna, mający perspektywy na udane życie marnował je w bezsensownych bijatykach"

Ach kobiety ileż w was naiwności ;) Także w wierze w to ze kibice stanowią społeczny margines. Ci których znam posiadają nieźle prosperujące firmy, wyższe wykształcenie (do dr włącznie). Takie hobby. A boks, karate uprawiają jak najbardziej, trening przed rozróbą dobra rzecz.

Na ten problem nie ma prostych rozwiązań, a te skomplikowane znamy ale nie stosujemy. Może kary finansowe coś zmienią ale raczej w kwestii spowodowania fali rozwodów i rozdzielności majątkowych. A z papierowego gołodupca nawet 100 zł komornik nie ściągnie. Audi A4 będzie jak zwykle ex żony. Można też karać kluby ale to doprowadzi wiele z nich do upadku. Nie żeby akurat mnie to przeszkadzało ale politykom pewnie będzie. Co pozostaje?
-
2011/05/05 13:53:44
@Avianco
A właśnie, że znikną! W UK jakoś zniknęli.
Godziwa płaca, dobra praca... Przeciez ci ludzie sa półanalfabetami, to "bandyci już od13., 14. roku życia. Tyle, ze kiedyś rozbijali się pod blokiem, na osiedlu, a dziś przenieśli się na stadiony i ustawki. Oni mają juz po dwadzieścia kilka lat, nawet trzydzieści kilka.
Gdyby nie byli na stadionach, przenieśliby się gdzie indziej: do dyskotek, knajp, itd. Znaleźli się na stadionach między innymi dlatego, ze właśnie z dyskotek ich przegonili skutecznie (w większości "dyskotek" oczywiście). Nie może być ta, że młodemu, silnemu jak koń człowiekowi "zapewnimy dobrą pracę i płacę, bo inaczej pójdzie na stadion". To jest chore, to jest szantaż.
Czy w Anglii kibolom zapewnili "dobrą pracę i płacę"? Nie sądzę. Znaleźli na nich bata i ci zaczęli się zwyczajnie bać. Kibolstwo tam po prostu nie popłaca.
Pozdrawiam :-)
-
2011/05/05 14:06:54
@starszy
Być może trzeba, ale na pewno nie może byc to główne i jedyne działanie. Same zapisy w kodeksie niewiele zmienią.
-
2011/05/05 14:08:37
@marchewa
Może to dlatego, że nie chodzimy na mecze i nie widzimy kiboli (nie mylić z kibicami) w akcji?
-
2011/05/05 15:39:59
Ciekawe jest, że zarówno kibice Legii i Lecha ostatnio wystąpili przeciwko Gazecie Wyborczej i rządowi. Zarówno na terenie Lecha jak i Legii kibice potrafią sie dogadać i
robić coś wspólnie. I te zgrane w działaniu grupy kibiców mają dziwnie na pieńku z władzami klubów i Gwyborczą Inaczej ma się sprawa z kibolami . Ci nagle maja poparcie w PO, a nawet w policji. Robią rozruby . I te rozruby maja dać wrazenie że wspólne działania kibiców przeciw Gazecie Wyborczej i Rzadowi tą sprawka kiboli.
Niestety ale to co się stało w Bydgoszczy wygląda na sprawę z podwójnym dnem w którym nieciekawie wygląda działanie PO.
Zauważmy że wpisuje sie w to też zapowiedź Tuska zamknięcia stadionów Legii i Lecha.
Czyżby był to ukłon w stronę Gazety Wyborczej i Michnika.
-
2011/05/05 15:56:24
@spoko-jny
Finalnie jak zawsze wszystkiemu winna jest Paltforma?
Nie wiem jakie są układy pomiędzy klubami, kibicami i kibolami, ale skoro już węszysz spiski - to powiieneś dołożyć tarcia na linii GW i TVN24.
-
2011/05/05 16:21:55
marzatela
czyżbyś sugerowała tarcia na linii prezydencka G.Wyb a rzadowy TVN . Może w tym coś jest w końcu Kidawa Błońska i Halicki to bardziej po linii Komorowskiego niz Tuska.
W tym wszystkim to jednak wydaje mi sie ze kibice sa poza tymi tarciami.
-
2011/05/05 16:36:00
Bardziej kojarzy mi się to z subkulturą, w której najistotniejsza jest przynależność do jakiejś grupy, zjednoczonej pod współnym sztandarem i walczącej z tymi, których uznajemy za wrogów. Identyfikacja z klubem sportowym to tak naprawdę tylko fasada. A stadionowe zadymy służą tylko do odreagowania własnej beznadziei i braku perspektyw, wyłądowanie jej w agresji.

Nie zgodzę się tylko z ostatnim zdaniem. Nie ma to nic wspólnego z beznadzieją , brakiem perspektyw. Wiem co piszę :D , badałem temat że tak powiem ... dogłębnie.

Nie podoba mi się jedno. Mieszanie chuliganki do własnych celów politycznych. Niektórzy podają przykład Lechii Gdańsk której kibice aktywnie wspierali Solidarność. Porównywanie tego do teraźniejszej faszystowskiej działalności niektórych grup kibiców ( słynne już akcje kibole vs "Szechter" ) i wspierających ich polityków oraz środowisk neoendeckich jest co najmniej podłym skur***stwem i zakłamywaniem historii.
-
2011/05/05 16:41:38
@spoko-jny
Nie, niczego takiego nei sugeruję. Miałam na mysłi tylko i wyłącznie konflikt pomiędzy atakującą kiboli GW i TVN24 - mającą tego samego właściciela co Legia.
-
2011/05/05 16:47:08
@nocri
Faktycznie , znawcą nie jestem - dlatego pisałam z czym mi się to kojarzy. Niemniej jednak ktoś sprawdzający sie w innyś dziedzinach, nie musi udowadniać własnej wartości w ustawkach.
-
2011/05/05 16:53:49
Tak wyglądała moja pasja:

www.youtube.com/watch?v=ZHrKPftmx4w&feature=related

...czasem tak:

www.youtube.com/watch?v=VOeRO1gIgmM&feature=related

...często tak:

www.youtube.com/watch?v=JaWiuokjoFk&feature=related

Było jak było. Mylicie się sądząc że chuligani to ludzie nie wykształceni , biedni , z patologii etc. W grupach ultras lub hool's przeglądają się jak w lustrze wszystkie grupy społeczne.

Pisałem kiedyś duże opracowanie zaprzeczające wielu stereotypom i błędnym interpretacjom tego zjawiska. Zawierały także wiele faktów wskazujących iż wina za nie które sytuacje nie jest taka jednoznaczna. Niestety wersja nie elektroniczna i do tego zgubiłem kopie podczas przeprowadzki ( mało mnie szlag nie trafił bo to było na prawdę kupę dobrej roboty i obserwacji ponad 2 lata)

Nie mam zamiaru bronić tego co się teraz dzieje jednak chcę zwrócić uwagę że to problem bardziej złożony niż się wielu osobom wydaje.

BTW jeśli ktoś myśli że problem chuliganki na Wyspach się rozwiązał to jest w błędzie ;)
-
2011/05/05 16:57:53
...a komenty Spokojnego się świetnie wpisują w to co ostatnio się bawi PiS. Wielki wróg chuliganów w swoim czasie z dnia na dzień stał się ich cichym orędownikiem. Ciekawe dlaczego. I do tego zabawy z NOP i innym bojówkami a'la "nazi skinhead's" ... ciekawe.
-
2011/05/05 17:47:12
nocri
Coś dużo tych kiboli . Jezeli w wywieszanie transparentów czy robienie napisów z kartek jest zaangazowana większość trybun to nie wydaje mi sie ze to są kibole.

Własnie mamy już zamknięcie stadionów Legii i Lecha . Odpowiedzialność zbiorowa zadziałała. A przedstawiciele kibiców zapewne dostaną sugestię, że blokada będzie zniesiona jak zaprzestana akcji politycznych.

Ciekawe, że to PO wspierała kiboli a nie PIS. Więc nie wciskaj na siłe PISu tam gdzie go nie ma. Bo to o chuliganów upomniała sie PO, a nie PIS.


Z NOPem zreszta sprawa też nie wygląda tak jak piszesz . Prześledź sobie ostanie przemarsze NOPu. I zobacz kto był napastnikiem i kogo zatrzymano. Nie wiem czy nie okaze sie ze jakoś zdecydowanie wiecej zatrzymano anarchistów niż NOPowców.
(NOP to nie moja bajka , ale uwazam ze nalezy oceniać po faktach a nie sugestiach)

-
2011/05/05 18:37:11
Gościu podbiega do policjantów z płytą chodnikową, a oni zasłaniają się tarczami i odpowiadają ogniem z pistolecików na wodę albo na kulki. Stadion zapewnia menelstwu bezkarność. Porażające jest to, że nikogo nie zatrzymano na miejscu, a policja skupiała się jedynie na ochronie własnego dupska. Naprawdę w takich wypadkach chciałoby się widzieć ZOMO w akcji.
-
2011/05/05 19:54:21
Coś o NOP. Co jak co ale mnie nie ściemni nikt że NOP , ONR i tego typu organizację to patrioci. Mówi Ci coś nazwisko Tejkowski ?

Ja miałem różną przeszłość i mam pewne doświadczenia które powodują że mnie nikt oczu nie zamydli. Jeśli coś jest faszyzmem to jest i kombinacje oraz cwaniactwo tego nie zmienią. Naziole w garniturach to nadal naziole.

...a to Legion do posłuchania żeby było wiadomo o co chodzi w tej ideologii:
devildarkx.wrzuta.pl/audio/85eve1aLhA7/legion_-_obrona_bialej_rasy
-
2011/05/06 07:02:49
Nocri, z jednej strony zal, że zaginęły Ci ta materiały; z drugiej strony - kto by się nimi przejął? Jakoś trudno nam się uwolnić od czarno-białego widzenia świata. Tak po prostu łatwiej.
Chcąc nie chcąc, a bardziej nie chcąc :), poznałam blisko kilku kiboli, z tych fanatycznych i agresywnych. Ten świat tylko z boku wydaje się taki niezrozumiały i bezsensowny. I wyłącznie naganny.
I masz jeszcze rację w jednym: oni nie znikną, wyrosną, ale będą dalej obywatelami naszego kraju.
-
2011/05/06 07:47:40
@avianca
"Chcąc nie chcąc, a bardziej nie chcąc :), poznałam blisko kilku kiboli, z tych fanatycznych i agresywnych. Ten świat tylko z boku wydaje się taki niezrozumiały i bezsensowny. I wyłącznie naganny. "

Każde środowisko poznawane od środka nabiera "kolorów" i "odcieni szarości". Seryjni mordercy mieli trudne dzieciństwo, złodzieje nie mają innej możliwości zdobycia pieniędzy, prostytutki są ofiarami przemocy... Tylko że liczy się skutek a nie intencje czy kompetencje. Dopóki rzucanie cegłą na meczu i wyrywanie krzesełek pozostanie dla kogokolwiek zachowaniem cnotliwym nic się nie zmieni.
-
2011/05/06 08:02:08
Dopóki rzucanie cegłą na meczu i wyrywanie krzesełek pozostanie dla kogokolwiek zachowaniem cnotliwym nic się nie zmieni.

wiesz , myślę że tu nie chodzi o cnotliwość . Raczej o zrozumienie zjawiska które było , jest i będzie. I nie dopuszczenie do tego by ktos na owym zjawisku próbował budować szeroko rozumianą politykę i wynosił to do rangi walki o demokrację , wolność i sprawiedliwość.
-
2011/05/06 08:38:02
@Marchewa
Ja nie jestem naiwną panienką z sentymentalnymi zapędami. Moja postawa wobec kiboli jest naznaczona piętnem brutalnego pobicia przez nich mego syna i jego kolegów za frajer, bo im się koszulka nie spodoba. Kolory miała nie te, choć nie była klubowa. Nie możesz więc mnie posądzać o miłość do tego "zjawiska". Nie zamierzam też nikogo usprawiedliwiać. Chcę i próbuję zrozumieć, żeby zaradzić, bo samo krytykowanie jeszcze żadnego pożytku nie przyniosło. Jak można walczyć z nieznanym wrogiem?
-
2011/05/06 11:03:36
nocri
Co ma Tejkowski do mojej wypowiedzi o NOP . Nie oceniam ich przekonań tylko postepowanie. Widzę ze Ty wpisujesz się w karanie ludzi za przekonania. Niewazne kto jest chuliganem tylko kto ma jakie przekonania. (rozrabiajacy anarchiści niewinni - winni spokojnie maszerujacy).

Aresztowanie 750 osób w Warszawie to zadziwiająca sprawa . Konwój policji . Ludzie będacy w tłumie konwojowanym przez policję nie mogą się z tego tłumu wycofać. Próba opuszczenia tłumu kończy się szarpanina z policją i w efekcie zatrzymaniem z zarzutem agresji w stosunku do policji . Pozostanie w tłumie w konsekwencji kończy się
zarzutem brania czynnego udziału w zgromadzeniu chuligańskim. ( Czynny udział to np.
próba uniknięcia aresztowania.)
W tej sprawie zresztą nie przeprowadzono żadnego procesu sadowego. Cześć osób owszem poddała się dobrowolnie karze, a ci co sie nie chcieli dobrowolnie poddać karze uniknęli procesu sadowego.

Jezeli Ty uważasz, że postawa PIS która chciała zbadania tej dziwnej sytuacji to obrona kiboli to znaczy że popierasz odpowiedzialność zbiorową i uważasz że działania policji były całkiem w porządku. Jeżeli w tym tłumie był choć 1 kibic nie kibol który
chciał pod ochroną policji bezpiecznie dostać się jako kibic Legii na stadion Polonii to ma on prawo do obrony, i o to chodziło PIS. Nie ma tam żadnej obrony chuligaństwa.
-
2011/05/06 13:25:33
@spokojny nie obraź się ale są dwie możliwości. Pierwsza nie wiesz o czym piszesz albo druga wiesz i próbujesz grać janka :D

Tejkowski ma się tak do NOP jak Dmowski do Endecji lub Stalin do stalinizmu. NOP to nie są grzeczni chłopcy i dziewczęta z harcerskim życiorysem. Nigdzie nie usprawiedliwiam organizatorów i uczestników anarchistów tak samo agresywnych.

Dla mnie to ten sam typ ludzi co piękni ogoleni skini w garniturach. Jedno i drugie prowadzić potrafi system na dno. Oni ze sobą walczą a tak na prawdę to to samo zło.

Mam swoją teorie pokazująca że anarchista walczy o coś co w konsekwencji prowadzi do faszyzmu ale to teraz mało ważne. Paradoksów świat jest pełny. Krótko mówiąc - gówniarz z NOP , ONRu , SNu lub gówniarz z Antify to dla mnie toż same dziadostwo.

To co opisujesz czyli zatrzymanie grupy. Ciekawe gdzie obrońcy byli przez 20 lat. Przez 20 lat tak są traktowani kibice , chuligani etc. Zawsze nas tak policja dojeżdżała jakoś nas nikt nie bronił oprócz przechodniów i postronnych ludzi a media nigdy oprócz nagrań z Gdyni nie pokazali jak działają służby by sprowokować awanturę.

Odpowiedzialność zbiorowa ? Odkąd istniej w Polsce problem chuliganów stosowana jest odpowiedzialność zbiorowa !

Osobiści zgłaszam setki powtarzam SETKI policyjnych prowokacji względem kibiców. I tych agresywnych i tych normalnych. Ktoś się tym zajął ? Uważasz że w okresie rządów PiS było inaczej ?

Błagam Cię ... ech. Albo poczytaj i dowiedz się o czym piszesz albo staraj się nie ściemniać w miejscu gdzie jest ktoś kto na tym zęby zjadł :) Obstawiam jednak ściemnianie.
-
2011/05/06 15:36:47
nocri
Ja się pytam "Co ma Tejkowski do mojej wypowiedzi o NOP ." a Ty mi odpowiadasz na pytanie " Jak ma się Tejkowski do NOP?

Nie mam takiej wiedzy na ten temat jak Ty . Ale widze, że w wielu miejscach się zgadzamy.
Natomiast za nic po Twojej wypowiedzi nie mogę zrozumieć gdzie według Ciebie ja ściemniam. W zasadzie w swojej wypowiedzi potwierdzies to co ja napisałem , ale do tego dopisałes że ja sciemniam . Widac że musze prosić Ciebie o bardziej konkretne pokazanie gdzie i co ja ściemniam.
Lub inaczej powiedz z którym fragmentem mojej wypowiedzi sie nie zgadzasz.
-
2011/05/06 21:25:57
Dobra to po kolei.

Coś dużo tych kiboli . Jezeli w wywieszanie transparentów czy robienie napisów z kartek jest zaangazowana większość trybun to nie wydaje mi sie ze to są kibole.

Poznaj zasady działania "młyna" nie będziesz się dziwił. "Żyleta" to kibole.

Własnie mamy już zamknięcie stadionów Legii i Lecha . Odpowiedzialność zbiorowa zadziałała. A przedstawiciele kibiców zapewne dostaną sugestię, że blokada będzie zniesiona jak zaprzestana akcji politycznych.

Zamknięcia stadionów to sposób znany od lat w Polsce. Nie Tusk go wymyślił. Do tej pory ( mimo tego nie uważam tego za rozwiązanie dobre) działał. Kibole wynieśli się po za stadiony tak jak w Wielkiej Brytanii. Leją się na ulicach skwerach , parkach i lasach na swoich "ustawkach". Teraz zadymy wracają na stadiony i dodatkowo zamieniają się w wiece polityczne - dla mnie to jest dziwniejszym zjawiskiem. W temacie sugestii - udowodnij ją będziemy rozmawiać a na moim blogu pojawi się wpis w którym okaże swoje uczucia do partii która tego dokona.

Ciekawe, że to PO wspierała kiboli a nie PIS. Więc nie wciskaj na siłe PISu tam gdzie go nie ma. Bo to o chuliganów upomniała sie PO, a nie PIS.

Nie PO tylko grupa osób związanych z PO. Dodatkowo działo się to rok temu w całkiem innej sytuacji co nie zmienia faktu że może niepokoić i powinno być jasno przez owe osoby określone czemu podjęli tą próbę wpływu na klub.


Z NOPem zreszta sprawa też nie wygląda tak jak piszesz . Prześledź sobie ostanie przemarsze NOPu. I zobacz kto był napastnikiem i kogo zatrzymano. Nie wiem czy nie okaze sie ze jakoś zdecydowanie wiecej zatrzymano anarchistów niż NOPowców.
(NOP to nie moja bajka , ale uwazam ze nalezy oceniać po faktach a nie sugestiach)


Jak dla mnie powinno zatrzymać zadymiarzy z Antify i powinno się piętnować faszystowskie zagrywki organizacji która do pokojowych nie należy. Wie to ten kto wie jak powstawały/reaktywowały w III RP grupy nacjonalistów. Tejkowski to osoba którą sobie luźno powiązałem z NOP tak jak bym go powiązał z ONR czy SN. Z twojej wypowiedzi osoba nie znająca tematu mogła odnieść wrażenie że NOP to grzeczni chłopcy o patriotycznych demokratycznych przekonaniach non stop atakowani przez zwyrodnialców propagujących anarchię. Temu postanowiłem zapobiec dając pokazując czytelnikowi drogę do osoby która podobnie jak NOP widzi Polskę. Czytelnik może wtedy ocenić czy NOP jest organizacją którą warto bronić.

Mam nadzieję że to wyjaśniło ostatecznie powody moich może i chaotycznych wpisów.
pozdrawiam
-
2011/05/06 22:52:05
...a i jedno ważne: w "młynach" nie ma demokracji !
-
2011/05/06 23:52:20
Tejkowski to PWN, a nie NOP. A politycznych nacjonalistów dużo jest wśród kiboli?

Zamknięcie stadionów to jedna z metod, powszechna. Do wszystkiego się można przyczepić.
-
2011/05/07 11:45:19
nocri
Gdzie zadymy wracaja na stadiony . Tam gdzie kluby i organizacje kibiców nie mają mozliwości działania . Czyli poza krajem i na meczu pucharowym. Sama ilość spraw zwiazanych z chuligaństwem na stadionach zdecydowanie maleje. Czyli rozróby sa tam gdzie nie działają zakazy stadionowe i gdzie sprawę zawala organizator , firma ochraniarska, i policja (tak jak w przypadku Bydgoszczy ).

Ty robisz luźne powiązania między PISem NOPem i Tejkowski, które maja sugerować że PIS = Tejkowski. Może więc zróbmy takie same lużne powiązania Anarchiśći , Sierakowski ,Komorowski , PO. I wyjdzie nam z tego, że PO= Anarchiśći. Piszesz o prowokacjach policyjnych, że je widzisz i zgłaszach . Piszesz "Zawsze nas tak policja dojeżdżała jakoś nas nikt nie bronił oprócz przechodniów i postronnych ludzi a media nigdy oprócz nagrań z Gdyni nie pokazali jak działają służby by sprowokować awanturę. " Tylko ja po takiej akcji PIS domaga sie przeprowadzenia dokładnej analizy postepowania policji na komisji. to Ty sugerujesz
"www.mbcs.net.pl/headlines/pis-o-kibicach-niewinni-policja-i-prokuratura-winni kto komu pupę liże ? ".

Zdecyduj się na coś bo jakoś sam przeczysz sobie.
-
2011/05/08 11:46:51
Wiesz gdzie PiS ma kiboli ? ... tak dokładnie tam i to głęboko. Ciekaw jestem co zrobi taki Hofman jak go po wyborach spotka grupa kiboli z "żylety" a PiS już wtedy tak ochoczo sie nie będzie ustawiał po stronie kibiców.

Jak juz chcesz powiązać luźno anarchistów to skręć bardziej w lewo od Komorowskiego.
PiS to Radio Maryja , to były elektorat LPR , to Kobylański , to Tejkowski , to ONR , to NOP - ten sam wychodek.
-
2011/05/08 11:54:08
Dobre pałowanie i cenzura w mediach to jest jedyne lekarstwo na zjawisko chuligaństwa - za PRL chuliganów pałowano, bito na komendach i był spokój - ludzie sobie to bardzo chwalili, i nie było żadnych dyskusji w telewizji na ten temat...
-
2011/05/08 11:58:02






TUSKU MATOLE TWÓJ RZĄD ROZWALĄ KIBOLE!



...
-
2011/05/08 12:31:37
Ale teraz byłaby dyskusja w telewizji i nie kto inny jak PiS by się najgłośniej darł, że państwo bije ludzi i rząd na to pozwala. I do cenzury to by się dopiero PiS przypieprzał, a nie byłaby aż taka, żeby im zabronić wypowiedzi. A może w ogóle by PiS wolał, żeby komuna wróciła... Wtedy by do władzy dopiero doszli na opozycyjności.
-
2011/05/13 23:11:47
Polecam teleturnieje r1ng pod wskazanym adresem www.r1ng.pl/polecam/dasoma1_0ebd
-
2011/06/03 10:31:03
PZPN ma niestety często problem z meczami, które organizuje i zabezpiecza lub chociaż bierze udział w organizacji jako partner dodatkowy (patrz: Kowno). Nie wyciąga z tego wniosków. Zresztą nie musi, bo nikt nie wymaga od związku profesjonalnego działania i poprawy.
Winę ponosi też władza, która od dawna pokazywała klubom, całemu środowisku sportowemu, że nie przejmuje się nimi, nie stoi po ich stronie, nie chce nic robić. Teraz zmieniła się tylko jedna rzecz: rząd wymaga, aby kluby w ciągu chwili zmieniły stan stadionowy o 180 stopni, ale dalej nie wspiera klubów i pokazuje im, że są same, a nawet jest przeciwko nim. Świadczy o tym zamknięcie stadionu Śląska Wrocław, bo ktoś znalazł notatkę sprzed roku (!) i stadionu Widzewa Łódź, bo "kibicie używali wulgaryzmów".
Na stadionie Lecha, dzień po zamknięciu odbył się mecz Warty przy pełnych trybunach. A na tym "niebezpiecznym" stadionie Legii w ciągu najbliższych dni PZPN zorganizuje dwa mecze reprezentacji - jak można było słabemu organizatorowi dać prawo robić mecze na tym obiekcie?

I ciekawi mnie jedno cały czas: rząd zapowiada, że podczas EURO będzie nie tylko łapał chuliganów, ale sądził ich jeszcze na stadionie. Co Tusk chce w takim razie zrobić przez ten rok, bo Bydgoszcz pokazała, jakie jest zaangażowanie w przywracanie porządku przez policję i jak sprawnie wyłapywali zadymiarzy i sprawców przestępstw.











ministat liczniki.org


Komentarze.eu - Przegląd polskiej blogosfery
Blogi Polityczne