Żyję tu i teraz i nie jest mi wszystko jedno co się dzieje wokół mnie . To moje subiektywne spojrzenie na Rzeczypospolite ...
Blog > Komentarze do wpisu

Prawda kontra honor czyli o Smoleńsku bez zmian

Raport komisji Millera został dziś w końcu opublikowany. Czy coś się zmieniło? Moim zdaniem niewiele, ale tak naprawdę to wcale nie liczyłam, że będzie to jakiś przełomowy moment. Zwolennicy spisku przy rozpylaniu smoleńskiej mgły raczej też nie.
Na tym chyba polega główny problem, że tak naprawdę to wszyscy wiedzą dlaczego tamten samolot spadł i nikt nie oczekuje innych przyczyn. Oczywiście podział tu jest ściśle polityczny. Zwolennicy Platformy (choć nie tylko)  od początku spodziewali się całego splotu przyczyn, które doprowadziły do katastrofy i główne tezy raportu raczej spełniają te oczekiwania. A PiS? Cóż, najpierw było domaganie się prawdy, teraz jest mowa o honorze, a tak naprawdę to chodzi o dymisję Donalda Tuska ze stanowiska premiera. 

Nie rozumiem takiego podejścia. Czy jedyna uznawana prawda musi zawsze świadczyć o tym, że Polacy się nie mylą, nie popełniają błędów i zawsze są niewinni? Czy nie jest to sztuczne dodawanie sobie wielkości i splendoru, w gruncie rzeczy świadczące o kompleksach? Chwalmy się tym, co w nas dobre i z czego naprawdę możemy być dumni, ale umiejmy się przyznać do własnych błędów. Unikanie prawdy, aby obronić honor jest żałosne.
W tej konkretnej sprawie mniej istotne jest to, aby w starciu z Rosją "nasze było na wierzchu". Mocarstwem się przez to nie staniemy. Zdecydowanie ważniejsze jest natomiast uczenie się na własnych błędach i wyciąganie z nich takich wniosków, aby w przyszłości nie popełniać tych samych błędów i niedoróbek. 

A w ogóel to czuje się już znużona tym tematem. Przez ostatnich 15 miesięcy PiS tak bardzo grał katastrofą smoleńską, że doprowadził do kompletnego przesytu. Zdecydowanie przedobrzyli. Słuchając dziś komentarzy zaczynam jednak powoli dochodzić do wniosku, że pisząc poprzednią notkę na temat kampanii wyborczej jednak źle oceniłam sytuację. PiS jednak będzie nadal rozgrywał kartę smoleńską. Chcąc rozpalić emocje pewnie jeszcze wiele razy będzie eksponować wzruszające zdjęcia Marii i Lecha Kaczyńskich czy innych zmarłych polityków tej partii. Frakcja smoleńska w PiSie bedzie miałą swoje medialne 5 minut.
Czy takimi dzialaniami przekona wyborców? Swojego żelaznego elektoratu nie musi, do kogo więc chce się zwrócić?

piątek, 29 lipca 2011, marzatela








TrackBack
TrackBack URL wpisu:
3 x Błasik z Bigos polityczny
PiS chciałoby odpowiedzialnością za katastrofę smoleńską obarczyć po równo: rząd, premiera, kontrolerów lotu, Putina i przepaloną żarówkę na lotnisku. Takie wskazywanie winnych ma za zadanie jeden cel- odsunąć jak najdalej jakiekolwiek dywagacje o ... »
Wysłany 2011/07/30 09:55:41
Suma wszystkich burdeli z Lewy Sierpowy
No to mamy raport w sprawie Smoleńska. Oczywiście ten rządowy, dla Tuska zapewne jedynie słuszny, a dla Kaczyńskiego jedynie niesłuszny. Niezależnie od tego, że wskazano w nim, że winni byli tak polscy wojskowi jak i rosyjscy kontrolerzy. Spora ... »
Wysłany 2011/07/30 11:21:24
Komentarze
2011/07/29 21:23:29
"Chwalmy się tym, co w nas dobre i z czego naprawdę możemy być dumni, ale umiejmy się przyznać do własnych błędów. Unikanie prawdy, aby obronić honor jest żałosne." Pozdrawiam
-
2011/07/29 22:12:32
Nic dodać, nić ująć. Jako jedna z wielu byłam pewna, że raport okaże się "żałosnym świstkiem" i tak się stało. Oczywiście dla PiSu
-
2011/07/29 22:36:25
@Staszek
Również Cie pozdrawiam.
-
2011/07/29 22:38:42
@missjonash
To było do przewidzenia, myślałąm jednak, że w samej kampanii przystopują nieco z tym tematem. Tymczasem spot już był gotowy wcześniej.....
-
Gość: Zbyniek, gl10-14.master.pl
2011/07/29 22:47:01
Najbardziej jest zwiedziony prezesopremieroprezydent bo premier Tusk i prezydent Komorowski nie podali się do dymisji zwalniając miejsce dla niego.
On jedyny jako Prawdziwy Patriota ,Prawdziwy Polak,Prawdziwy Katolik powinien zdaniem jego wyznawców zasiadać na oby dwóch urzędach.
Wtedy byśmy mieli kraj ogromnej szczęśliwości mlekiem i miodem płynący i żaden Niemiec z Ruskim i ta cała Unia Europejska nie pluli by nam w twarz.
A tak mamy Tuska bez honoru po którym prezesopremieroprezydent niczego się już nie spodziewa
-
2011/07/30 02:09:45
A właściwie to z tego raportu wszyscy, gdyby tylko chcieli, mogliby być zadowoleni:

-Platforma, bo sprawa jest nareszcie zamknięta,
-PiS, bo nie udowodniono ani nacisków na załogę, ani podejrzeń o nadużywanie alkoholu przez kogokolwiek na pokładzie, udowodniono natomiast nieprawidłowości po stronie rosyjskiej.

Ale w Polsce nie ma tak dobrze, zwłaszcza że gdyby PiS była zadowolona, musiałaby kompletnie zmienić strategię, zamknąć sprawę Smoleńska i atakować rząd w kwestiach merytorycznych, a tego chyba nie potrafi.
-
2011/07/30 06:54:59
Ja też mam wrażenie, że to był raport kompromisu. Wyciszono sprawę "nacisków", po jednej i po drugiej stronie, choć jeszcze niedawno wydawała się bardzo oczywista. Nie odniesiono się do organizacji lotu przez kancelarię prezydenta (skład delegacji). Nadmiernie wyeksponowano rolę kontrolerów lotu, choć, także dziś, eksperci twierdzą, że kontroler nie mógł na tamtej aparaturze stwierdzić, czy lecą prawidłowo. Pominięto fakt konsultacji kontrolerów ze zwierzchnikami, ich chęć zamknięcia lotniska.
To raport ostrożny, gdzie wywody opierają się tylko na namacalnych dowodach. Gdzieś tam tylko w wypowiedziach przemykają inne wnioski. Miller: "piloci postępowali prawidłowo, ale im nie pozwolono [....] pytali o lotnisko zapasowe, nie dostali odpowiedzi".
-
2011/07/30 07:40:36
@Zbyniek
Jeszcze mamy szansę - premier Jarosław Kaczyński. Tęsknota za IV RP w niektórych tkwi silnie.
-
Gość: Piotr Opolski, ip-217-197-76-11.punkt.opole.pl
2011/07/30 07:42:39
@only-avianca - jestes świntuch - zabrałas mi 2 z 3 tematów które wartoopisac. Też mam wrażenie o kompromisie czy o eleganckim zachowaniu wobec osób niezyjących. Oczywiście dla PIS jest to brak nacisków. Także brak decyzji LK w sprawie odejścia na lotnisko zapasowe było jedna z przyczyn katastrofy /trzeba pamietać żę prosba dokąc lecieć i na jakie lotnisko zapasowe została wystosowana przed nawiązaniem lączności z baraczkiem zwanym wieżą w Smoleńsku.
Trzecia sprawa dotychczas przezemnie bagatelizowany. Obniżanie lotu winno rozpocząć się na 10 km przed lotniskiem a rozpoczęło na 7 km. Przy opóźnionym schodzeniu przekroczono szybkość obniżania. Procedura przewiduje 4-5 m/sek a schodzono 7 m/sek. Być może - powtarzam byc może przy normalnej szybkości schodzenia udałob by się samolot wyrwać w górę. Wiemy że przy ścinaniu brzozy samolot był na pełym obrota i zaczynał się wznosić - być może, przy wszystkich błędach zabrakłó kilku metrów.
Pozdrawiam
-
2011/07/30 07:43:27
@nudniejszy
PiS nei byłby zadowolony nawet gdyby konkluzją raportu było wypowiedzenie wojny Rosji w obronie honoru. Ta partia już tak ma.
-
2011/07/30 07:46:13
@avianca
W pewien sposób można to zrozumieć. Piszemy o tym, co dalo się zbadać i ustalic na podstawie dostępnych dowodów.
Cala reszta spekulacji (oczywiscie starannie wyselekcjonowanych), domysłów jest w białej księdze.
-
2011/07/30 07:47:49
@Piotr
Tylko nadal pozostało niewyjaśnioen, dlaczego samolot nie ścinał brzózek jak zboża :)
-
2011/07/30 09:59:53
Wczoraj wieczorem oglądałem Die Tagesschau, czyli niemiecki odpowiednik naszych "Wiadomości", główne wydanie, godz. 20:00. Informacja o raporcie została podana bodaj jako czwarta w serwisie, w postaci kilku zdań odczytanych przez lektora. Zaraz potem była informacja o tym, że równocześnie podano do publicznej wiadomości raport nt. katastrofy francuskiego samolotu pasażerskiego Airbus z 1 czerwca 2009. Tu była już relacja filmowa, krótkie wypowiedzi zainteresowanych etc. Relacja parokrotnie dłuższa od informacji z Polski.

Widocznie z perspektywy Europy Zachodniej taka jest ranga tych wydarzeń...
-
2011/07/30 10:43:50
@wkurzanie
To też efekt uboczny przesycenia tematem. Dla nas jest to ważna sprawa, ale dlaczego inne kraje mają się tym interesować? Nie jesteśmy pępkiem świata.
Tym bardziej, że sprawa jest traktowana politycznie.
-
2011/07/30 13:39:52
Jeśli wierzyć sondażom to jednak troche wiecej Polaków uwaza ze raport nic nie wyjaśnił. Można wszystkie wątpliwośći sprowadzić do okreslenia zwolennicy mgły.
Niestety watpliwości jest dużo . I dla mnie przerażające jest to, że polski rząd doprowadził do tego, że może być tak wiele teorii. Doprowadził do tego, że tak wielu Polaków nie wierzy w działanie państwowych organów,( prawie 50% 0 Przerazające jest to, w ilu momentach zabijano inicjatywę obywateli chcacyc solidnie podejść do sprawy. Tak jak naprzykład negatywna odpowiedź rzadu na chęć wyjazdu do Moskwy naukowców zajmujacych sie badanim ciał.
Dzisiaj zastanawiam się dlaczego, w sejmie nie powołano komsji do zbadania przyczyn katatrofy. Raport Millera nie zajmuje sie odpowiedzialnośćią poszczególnych osób.
Prokuratura Wojskowa prowadząca sledztwo wyraźnie powiedziała że ona bedzie oskarzała tylko wojskowych. Pytam w takim razie kto zajmie się wskazaniem i ukaraniem osób cywilnych odpowiedzialnych za błedy w przygotowaniu , organizacji lotu z 10.04 i z 07.04. Czuje się oszukany przez premiera i PO bo twierdzili że śledztwo jest prowadzone i że wszyscy winni zaniedbań będą ukarani.
-
2011/07/30 14:16:04
O reakcji PiS nie warto chyba dyskutować. Natomiast zgadzam się ze spoko-jnym. Nie ma nikogo winnego? Minister Klich podał sie do dymisji tylko dla dobra czegos tam. Twierdzi, ze nie ejst winny bo nie napływały do niego meldunki o niedociagnięciach. Dobre sobie! Wyobrażcie sobie kierownika prywatnego biznesu, któryby siedział spokojnie w domu i nic nie robił dopóki nie "napłynie" do niego meldunek.
Niestety, wg mnie, w taki sposób własnie działa wiekszość ministrów PO. A premier ich usprawiedliwia, nawet gdy do niego cos "napłynie".
Jedyny atut PO, to że PiS jest nie do przyjęcia.
-
2011/07/30 14:53:02
@spoko-jny
A jakie sa wyniki sondażu wśród znawców tematu czyli ludzi znajacych się na lotnictwie?
I naprawdę to rżad doprowdził do spadku zaufania do ekspertów? Ja mam wrażenie, że to bezpśrednia zasługa PiS. Jeszcze na długo przed powstaniem tego raportu - już odrzucał jego ustalenia.
Tak naparwde - to nie jest kwestia zrozumienia czy nie raportu, tym bardziej, że mało kto go czytał. Ja nie i w tej chwili raczej nie planuję. Stosunek do raportu Millera ma charakter polityczny i tu podział partyjny jest wyraźnie widoczny. Zwolennicy PiS mają białą księgę Macierewicza, PO - raport Millera. Różnica pomiędzy nimi jest taka, że pod raportem Millera podpisali się z imienia i nazwiska eksperci i fachowcy. Kto stoi za raportem Macierewicza - nie wiadomo.
A prokuratura wojskowa, cywilna i komisja moga bez problemu z sobą współpracować, przekazując sobie wnioski zgodnie z właściwościami. Choć z tymi wnioskami może wcale nie być tak prosto. Był precedens - prezydencka wizyta w Katyniu we wrześniu 2007 była jeszcze gorzej przygotowana. Tylko, że wtedy pogoda była ładna....
-
2011/07/30 15:04:01
@pharlap
Klicha mi nie żal - nie radził sobie na tym stanowisku. Podobno jest legalistą - jak generałowie mu na piśmie napisali coś tam - to wierzył bez sprawdzania. Poza tym - szef lotnictwa, generał Błasik był człowiekiem prezydenta i jego traktował jako szefa, więc Klichowi trudno było cokolwiek wymóc, nawet gdyby chciał.
W tym kontekście patrząc - nie nadawał się na to stanowisko.
Niemniej jednak nie rozpatrywałabym katastrofy smoleńskiej w kontekście tego - na kogo głosować. To nie działa tak, że obejrzymy ckliwy spot z Kaczyńskimi, wzruszymy się, że tak sie kochali i pójdziemy głosować na PiS.
-
2011/07/30 15:57:17
marzatela
Znaczy zgodnie z sondażem uważasz ze 49 % społeczeństwa to zwolennicy PIS, 26 % to zwolenicy PO .
Tak uważam że rząd doprowadził do spadku zaufania. Chociażby przez to, że do prac komisji nie zaproszono ekspertów ze wskazania opozycji. Przez to że nie zabezpieczył sobie możliwośći równoległego z Rosjanami prowadzenia sledztwa . Przez to że nie mówi o tym np. ile % pytań zadanych stronie rosyjskiej pozostaje bez odpowiedzi.
Na jakiej podstawie twierdzisz że wizyta w 2007 roku była jeszcze gorzej przygotowana.
Komu uwierzyłaś. Tak wszystko jesteś przyjąć na wiarę bo mówi to ktoś z Twojej opcji
politycznej.

-
2011/07/30 16:15:14
@spoko-jny
To 49% społeczeństwa wierzy w białą księgę? Ale to jakieś wewnętrzne sondaże PiSu?
Czy teza o tym, ze własne śledztwo mozemy prowadzić tylko za zgodą Rosjan to też stamtąd? i oczywiście też stoi za nią tajemniczy ekspert, któy woli się nie ujawniać?
Jeśli chodzi o przygotowanie prezydenckich wizyt w Katyniu - to opeiram sie na tym:
wyborcza.pl/1,75478,9847748,Smolensk__BOR_i_dwie_wizyty.html
Nie słyszałam, aby ktokolwiek dementował, ze było inaczej, choć mogłam przegapić.
-
Gość: speedylelek, 86-11-n1.aster.pl
2011/07/30 18:51:32
W tym kraju za rządów PO ginie prezydent państwa. Pierwszy kto powinien podac sie do dymisjji to Janicki. A on w pół roku po katastrofie wydaje raport jaki to BOR wspaniały.
Ciąg dalszy farsy .
I będzie jeszcze gorzej gorzej. Przerost urzędników i znajomych królika powoduje , że w tym bałaganie może zginąć prezydent, a show must go on.
Raport Millera jest kpiną z obywateli. Polska prokuratura wojskowa tez jest kpiną.
I to by było na tyle do następnych katastrof.
A te w małej skali dzieją się codziennie.
Co do politycznego grania - to podajcie mi , ile razy o katastrofie smoleńskiej mówili po 10 kwietnia 2011 politycy PO , a ile PiS?
-
Gość: Zbyniek, gl10-14.master.pl
2011/07/30 21:49:57
Speedelek ten prezydent państwa był państwem w państwie i nikt poza nim nie zajmował się nim bo mu nie było wolno miał swoją kancelarię swój BBN i swojego brata któremu meldował wykonanie zadania.
Tym razem zadanie brata przerosło twojego prezydenta i z tego powodu cierpi całe społeczeństwo któremu trupy smoleńskie wyłażą z każdego kąta.
-
2011/07/30 23:32:26
Ciekawa sprawa, że jak dotąd wiekszość moich komentarzy na tym blogu wywołuje odpoweidzi zupełnie niezwiązane z tym o czy pisałem.
Czy ja coś pisałem o żalu dla Klicha? Pisałem, ze to NIEKOMPETENTNY urzędnik. Premier o tym wiedział i nic nie robił. A więc to jest NIEKOMPETENTNY premier.
Czy ja pisałem coś o tym, że katastrofa smoleńska będzie miała wpływ na wybory?
Pisałem, że PO to jest partia LENIWA I NIEKOMPETENTNA, która nie nadaje się do rządzenia. Jedyny powód żeby na nią głosować, to że PiS jeszcze mniej się do tego nadaje. Żal mi tego kraju.
Podrawiam.
-
Gość: Zbyniek, gl10-14.master.pl
2011/07/31 01:03:26
Pharlap@ jeśli popierasz Spoko-jnego to należy to robić rzetelnie i nie pisać że PiS jest nie do przyjęcia
-
2011/07/31 08:03:45
@pharlap
To ja pisałam, że Klicha mi nie żal, gdyż nie poradził sobie. Jedno na pewno mu sie jednak udało - gdy przychodził do resortu był jeszcze normalny pobór, teraz zwrotnica jest już przestawiona na armię zawodową.
Na Twoją ocenę rządu nie będę odpowiadać, gdyż ta notka nie tego dotyczy, a poza tym trudno jest polemizować na poziomie takich ogólników.
-
2011/07/31 10:00:53
Raport był wyważony i dobry - a to że Klich dostał dyme to bardzo dobrze, bo to wyjątkowo nieudolny minister był...
-
2011/07/31 18:13:17
@Anton
Przeczytałeś raport?
-
2011/07/31 18:35:52
Konferencje po łebkach oglądałem...
-
2011/07/31 23:51:35
marzatela te 49% nie wierzy w wyjasnienia raportu Millera. i to jest klęska rzadu.Co Ty piszesz o jakiś tajemniczych ekspertach. przyjrzyj sie dobrze artykułom w Naszym Dzienniku , Gazecie Polskiej, Rzeczpospolitej czy sa tam wymieniani eksperci z nazwiska czy nie. Ostatnio w sejmie był telemost z prof z USA to tez tajemniczy. Z tym dementowaniem to akurat niedokońca prawda . Skład załogi był sensowniejszy.
-
2011/08/01 06:56:14
@Anton
Czyli jak większość. Liczy sie to, w co wierzymy, a nie to - co jest obiektywną prawdą.
-
2011/08/01 07:06:35
@spoko-jny
Nie wierzy, w ogóle go nie znając, prawda? Raport był publikowany przed południem, sondaż kilka godzin później. Ile osób znało choćby prezentację, nie móiać już nawet o raporcie? Może zwolennikom PiS-u trudno w to uwierzyć, ale przed południem w dzień roboczy większość ludzi jednak jest w pracy i pracuje, a nie ogląda telewizję. Jakoś nie sądzę również, aby ci, którzy urlopują - poświęcili dzień na raport.

Poza tym - ja nie twierdziłam, że artykuły w mediach nie są podpisane. Eksperci nie podpisali się pod białą księgą, pod raportem Millera - tak. I ponieważ sama nie mam wiedzy na tema badania przyczyn wypadków lotniczych - opieram sie na zdaniu tych, któzy sie na tym znają. Macierewicz nie jest takim ekspertem, nikt inny sie nie podpisał i to jest dla mnie dyskwalifikujące.
-
2011/08/01 08:26:14
Niestety PiS gra jak zwykle na niskich emocjach. Mam nadzieje, że wybory przegrają i prezes odejdzie.
-
2011/08/01 09:00:19
@bediqus
Wybory przegrają, ale czy prezes odejdzie? Zawsze może ogłosić, że odnieśii moralne zwycięstwo.
-
Gość: speedylelek, 86-11-n1.aster.pl
2011/08/01 09:13:16
Gość: Zbyniek, gl10-14.master.pl
2011/07/30 21:49:57
Speedelek ten prezydent państwa był państwem w państwie i nikt poza nim nie zajmował się nim bo mu nie było wolno miał swoją kancelarię swój BBN i swojego brata któremu meldował wykonanie zadania.
Tym razem zadanie brata przerosło twojego prezydenta i z tego powodu cierpi całe społeczeństwo któremu trupy smoleńskie wyłażą z każdego kąta.

Szanowny Zbyńku!
Proszę nie bredź, i jeśli mogę prosić, to używaj znaków interpunkcyjnych, bo jakiś bełkot wychodzi.
Ale ad rem.
- ten prezydent państwa był państwem w państwie - rozwiń to zdanie - tzn. miał własny parlament, sądy, policję?
- nikt poza nim nie zajmował się nim bo mu nie było wolno - rozumiem, że wszyscy mieli zakaz zajmowania się prezydentem?
- miał swoją kancelarię swój BBN - no miał, w końcu był prezydentem, ale nie wiem, czy to dobrze było, czy źle?
- i swojego brata któremu meldował wykonanie zadania - czy to jest zabronione prawnie?
- Tym razem zadanie brata przerosło twojego prezydenta - o jakim zadaniu piszesz? wiesz coś więcej niż wszyscy?
- i z tego powodu cierpi całe społeczeństwo któremu trupy smoleńskie wyłażą z każdego kąta.- tu bym polemizował - zwolennicy PO nie cierpią. Co do trupów - to nie oglądaj więcej horrorów, bo Ci się mylą okrutnie z rzeczywistością. Ale skoro już wyłażą te trupy, to chyba zwolennikom PO w ramach wstydu - mi tam nic z kątów nie wyłazi.
-
2011/08/01 10:42:48
Marzatela
Biała Księga jest na ogół zbiorem dokumentów w sprawie . Tych dokumentów z białej księgi jakoś nikt nie podważa . Pod dokumentami nikt z ekspertów nie musi sie podpisywać . Inna rzecz co wynika z tych dokumentów. I dla mnie biała ksiega jest wartością własnie jako zbiór tych dokumentów, i ekspertyz . Wazne że poszczególne ekspertyzy sa podpisane .trudno zeby eksperci podpisali sie pod całościa skoro całości nie redagowali.
Raport Millera jest niekompletny bo nie odpowiada na wiele pytań . O czym mówili np.
przedstawiciele rodzin. I też nikt tego z komisji Millera nie zdementował.

A jesli chodzi o sondaz. To to co piszesz tylko potwierdza moją opinie . Skoro dla 50 % społeczeństwa niewazne jest co jest w raporcie oni juz mają zdanie ze ten raport jest
nierzetelny to to jest kleska rządu. Nawet gdyby ten sondaz był przeprowadzony przed ukazaniem raportu to to że brak zaufania do instytucji państwowej jeszcze przed publikacja raportu zgłasza tylu obywateli to jest to klęska .

bediques
Co nazywasz niskimi emocjami ? Czy sam nie grasz przypadkiem epitetami zamiast argumentami?


-
2011/08/01 10:55:12
@spoko-jny
Faktycznie, słyszałam pretensje Goseiwskiej, że raport nie odnosi się do rozpylania mgły.

Zauważyłeś jednak, że Biała Ksiega pomija także wątek UFO? Skoro zbierano do niej dokumenty z "ogólnie dostęnych źródeł" - to ten wątek nie powinien być pomijany.
-
2011/08/01 11:15:22
@spoko-jny
PiS się zachowuje tak, jak gdyby w katastrofie zginęła tylko para prezydencka, a nie prawie 100 osób - to raz.
Nie chcą uznać opinii ekspertów w tej kwestii - to dwa.
Męczą opinię publiczną ciągłym podziałem na nas (jedynie sprawiedliwych) i ich (zdrajców, itp. itd) - to trzy
Brak jest argumentów merytorycznych, są tylko emocjonalne - to cztery
Potrzeba jeszcze argumentów?
-
2011/08/01 11:34:45
@bediqus
Probelm polega tu właśnie na tym, że racjonalne argumenty nie mają tu znaczenia. Liczy się wiara.
-
2011/08/01 12:34:34
marzatela
A jeżeli ktoś nieznajacy się na rzeczy nawet zadałby pytanie o śmieszny problem , to czy komisji nie powinno stać na to zeby takie watpliwości rozwiać. Komisja jednak nie potrafi odpowiedzieć co sie stało z większoscia samolotu , dlaczego tak bardzo sie rozczłonkował ? Ty uważasz że na takie pytanie nie należy znaleść odpowiedzi.
mozna próbować wszystko wyszydzić .
A Ty znasz jakieś dokumenty odnośnie UFO to je przedstaw . O ile rozumiesz słowo dokumenty.

bediqus
według Ciebie powinni mówić W katastrofie w której zginął np . Rybicki i jeszcze 97 osób. Daj przykład zachowania które pokazuje ze PIS zachowuje się tak jakby zginęła tylko para prezydencka.
Chcą uznać opinie ekspertów tylko , że chcą zeby były one właściwie zweryfikowane.
mało tego proszą o to zeby uwzględnić wiekszą ilość ekspertów. Jezeli przyjmiemy Twój punkt widzenia to PO i rząd polski też nie chce uznać opinii ekspertów rosyjskich
stąd raport Millera . Nie chce też uznać opinii ekspertów niezależnych to dwa . Dlaczego PO nie chce uznać opinii ekspertów.
Dlaczego PO męczy nas podziałem na tych sprawiedliwych którzy jak barany mamy przyjąć ich raport i na tych oszołomów którzy chcą mysleć i żadają odpowiedzi na pytania poruszane np. przez niezależnych ekspertów.
Dlaczego mam do sprawy podejść nierzetelnie dlatego ze ktoś w walce z rzetelnościa bedzie mi zarzucał emocje.
Potrzeba argumentów bo to co przedstawiłeś to dalej epitety i insynuacje ,a nie argumenty.
-
2011/08/01 13:57:02
@spoko-jny
Ale to nie była komisja powołana do rozwiewania paranoi, tylko zbadania okolicznosci katastrofy lotniczej.
Ja argumentów o UFO nie znam, ale tabloidów nie czytam i wszędzie spisków nie widzę.
Slowo dokumenty rozumiem i w tej kategorii nie mieści się dla mnie radosna twórczość polityków, którzy na pewno nie są ekspertami. Możesz sobie wierzyć w co chcesz, ale nie oczekuj, że ja też będę.
-
2011/08/01 14:59:39
cóz sa rózne miary paranoii. Dal Ciebie pytanie co się stało z wiekszością samolotu to paranoja dla mnie nie . Dla mnie paranoją jest twierdzenie o dokumentach z wpływu UFO , Ty uwazasz że takie też należy dołaczyć, ale ozadnych takich nie wiesz.
Tym sposobem własnie też kazde rzeczowe pytanie jest sprowadzane do paranoii.
Niewiem jak rozumiesz słowo dokument skoro cały czas gdy ja piszę o dokumentach to Ty omawiasz twórczość polityków.
Kpiąc popadasz w sytuacje że kpisz sama z siebie.
Chcesz wierzyć w wybranych ekspertów to Twoja sprawa . Tylko że zauważ ze wierzac im jednocześnie nie wierzysz ekspertom rosyjskim czy innym. I ze przestajesz wierzyć ekspertom którym wierzyłas wczesniej , bo ich ekspertyzy sie nie potwierdziły.
Więc Ty wierzysz a ja ciagle mam wątpliwośći bo dla mnie sprawa nie jest do końca
logicznie wyjasniona. Tym sie róznimy.
-
2011/08/01 15:51:02
@spoko-jny
Łatwiej byłoby, gdyby każdy miał swoją paranoję, prawda? Tylko uważaj, gdyż znowu zaczynasz dyskutować sam z sobą, przypisujac mi opinie, których nie wyraziłam. Nie wiem, czy pytanie co stało się "z większosćią samolotu" to paranoja, najpierw musiałabym wiedzieć, co to jest ta "większość samolotu". Nie przypisuj mi też wiary w UFO, gdy pisałam o tym tylko w kontekście wielu, wielu różnych, nawzajem się wykluczajacych teorii spiskowych. Albo mi nie wyszła ironia, albo Ty jesteś zbyt spięty, aby ją zobaczyć.
A jeśli chodzi o przyczyny katastrofy - to ja przed ostatni rok nie zmieniłam swojego zdania. Od początku spodziewałam się włąśnie takich przyczyn, choć miałam dostęp tylko do informacji medialnych,a nie do dokumentów.













Darmowy PageRank
Komentarze.eu - Przegląd polskiej blogosfery
Blogi Polityczne





Autorski katalog www