|
Blog > Komentarze do wpisu
Michał Boni - minister z wielką klasą Minster Boni to od dawna mój ulubiony minister. Nie chodzi tu tylko o to, że jest miły i sympatyczny. Jego naprawdę trudno nie szanować - za kompetencje, pracowitość i po prostu wielką klasę. I za to, że po prostu potrafi przyznać się do błędu i przeprosić, nawet w sytuacji, gdy sam nie jest winien. Przeprasza za brak konsultacji Moje uznanie :) ACTA to bardzo niebezpieczny dla wolności internetu projekt. Niestety, ale wolnośc jest zbyt wielką wartością, aby można było z niej zrezygnować. Poza tym domnienanie winy i konieczność udawadniania własnej niewinności to symbol rządów totalitarnych, nie ma nic wspólnego z demokracją. A tak przy okazji - tak jak poieram działania grupy Anonymus, tak bardzo mi się nie podoba to, co dziś na stronie premiera zrobiła grupa Polish Underground. Wolność wcale nie oznacza bezkarnej samowoli i chamstwa. poniedziałek, 23 stycznia 2012, marzatela
TrackBack
Anty ACTA - ...i git majonez
z Przemyślenia z drogi...
ACTA próbuje na chińska nutę podporządkować sobie coś co z natury stało się wolne. Internet i wirtualny świat w sieci od momentu gdy stał się narzędziem wolnych ludzi był wolny w pełnym tego słowa rozumieniu. Internet to nie anarchizująca struktura, ... » Wysłany 2012/01/23 12:38:15
ACTA ad akta?
z Zza firanki
Mam nadzieję, że tak się właśnie stanie. Pod pretekstem ochrony praw do dóbr intelektualnych twórców, zamierza się zniewolić jedyną strefę jeszcze wolną od wpływów przeróżnych grup nacisku. Jakich? Nie wiem. W ogóle niewiele się mówi na temat ... » Wysłany 2012/01/23 13:11:01
Alea ACTA est
z Okiem obserwatora
Kości zostały rzucone. No to i ja chyba się odezwę w sprawie ACTA, bo będę poza rzeczywistością. Jestem zła, że coś takiego negocjuje się chyłkiem, bez konsultacji, bez głębszej refleksji. Ot po to aby być wśród wielkich tego świata. Uważam, że mój ... » Wysłany 2012/01/23 13:51:34
Rzecznik nbsp odleciał
z Wyjście z mroku
Ogromne zainteresowanie wzbudził atak hakerów m.in. grupy ?Anonymous? na strony rządowe i sejmowe. Strony zostały zablokowane, a z niektórych ukradziono prywatne dane. Oczywiście wiadomo powszechnie, że ma to ścisły związek z zamiarem podpisania ... » Wysłany 2012/01/23 15:18:49
poczucie humoru
z Strach przed lataniem czyli zapiski z pobocza
Gdy władza tak uporczywie spiskuje przeciw obywatelom , jej legitymacja staje się wątpliwa, a sprzeciw jest uprawniony. Przynajmniej w granicach, w których ten atak się mieści. » Wysłany 2012/01/23 18:55:23
Komentarze
ojciec_wwwirgiliusz
2012/01/23 11:56:33
Tak Boni to naprawdę rozsądny facet. Szkoda tylko, że ewidentnie robi ostatnio za listek figowy.
2012/01/23 12:04:21
Nie pierwszy raz, ale na szczęście robi swoje. Szkoda, że jest tak jedyny i niepowtarzalny i nie można go sklonować :)
2012/01/23 13:13:51
Graś podobno jest tajnym członkiem Anonymus - zbiera kartki z hasłami przyklejonymi do rządowych komputerów :)
Nie miałam okazji słuchać Boniego, żałuję, ale jestem pewna, że jest właśnie tak, jak napisałaś. 2012/01/23 13:52:02
Powolny zgon internetowych stron ?
Na nieprzeciętym cudzym intelekcie, można nieźle zarobić w końcowym efekcie. Dystrybutorzy handlują produktami intelektów, w zamian spodziewając się zyskownych efektów. Piractwo i podróbki różnego rodzaju, tymczasem, podbierają dystrybutorom ogromną kasę. Czy ACTA spowoduje inwigilację Internetu stron i w konsekwencji internetowej wolności powolny zgon ? 2012/01/23 13:56:37
Uwielbiam Michała Boniego. Piszę to nie pierwszy i nie ostatni raz.
2012/01/23 14:31:50
Witaj. Życzę Mu wszystkiego najlepszego, bo wspaniały to człowiek. Znam (pośrednio) Jego żonę. Na wszelki wypadek nie wymienię nazwiska, bo już przeszła drogę przez piekło. Jest wielkim, wspaniałym historykiem, przed Nią także chylę czoło, poza tym zgadzam się z Tobą poza ACTĄ. Ja popieram podpisanie owej umowy. Napisałaś bardzo słusznie - wolności być musi, ale przekraczać jej nie wolno. Już u Missjonash i Avianki zostawiłam opinię na ten temat. Pozdrawiam :-)
2012/01/23 14:33:28
@Avianca
Graś wczoraj się po prostu ośmieszył. Nie cierpię, gdy ktos zaczyna zaprzeczać oczywistości. Po co? 2012/01/23 14:34:26
@jvelzkeyek
Wolność mimo wszystko jednak jest ważniejsza niż pieniądze. 2012/01/23 14:37:28
@cheronea
Mimo wszystko jednak są tam takie rozwiązania, któe w żadnym wypadku nie powinny być wdrażane, ja akurat jestem przeciwko tej umowie. 2012/01/23 15:17:19
Boni jest po prostu wzorem urzędnika państwowego, pojmowanego jako właściwy człowiek na własciwym miejscu. Szkoda, że w naszym kraju to rzadkość, niestety.
2012/01/23 15:31:58
Oglądałam Lożę. Większość światłych (bez ironii) komentatorów opowiada się za ACTA. No, ale to dziennikarze, więc nie są bezstronni. Rozumiem ich ból, ale czasu się nie cofnie, a postępu nie zatrzyma.
2012/01/23 17:58:18
Moja Droga trochę się boję. Jeśli zwrócisz mi ostro uwagę, położę uszy po sobie i powiem PRZEPRASZAM. Zresztą i tak Cię przepraszam, bo zrobiłam to bez Twojej zgody, ale pokazałam (niech będzie Pani Boni) Twój wpis, sprawił jej ogromną radość. Jednego tylko nie udało się zrobić :((((((((((( Jedna Jej książka jest nie do zdobycia i nawet ona nie może mi pomóc. Trudno, może mi się uda. Wytrwali zazwyczaj mają szansę. Jeszcze raz Cię przepraszam bardzo mocno :-)
2012/01/23 19:32:49
czytam i oczom nie wierzę... chyba żyję w innym swiecie.... a to że był dobrowolnym wspolpracownikiem sb to wam nie przeszkadza????
2012/01/23 19:59:11
Tak, Michał Boni to jedna z niewielu pozytywnych osób w rządzie Donalda Tuska. Jednak w przypadku ACTA broni z "wielką klasą" złej sprawy. Jego akcje są gorsze, niż słynna wypowiedź Urbana, że rząd się wyżywi, bo Urban po prostu źle skonstruował zdanie, a Boni próbuje nas przekonać, że rząd robi dobrze i wcale nie chce zaszkodzić. Gdyby nie chciał, to po pierwsze prace byłyby jawne, a po drugie - poddane zostałyby szerokim konsultacją.
I jeszcze ta próba zaszufladkowania blokowania stron, jako działań przestępczych. Mam nadzieję, że nikt nie uwierzył Boniemu, że w ramach blokowania stron, ktoś wykradł dane z komputera jego zastępcy. Nawet jeśli wykradł, to jest to tylko zbieżność czasowa, a nie zdarzeniowa. 2012/01/23 20:59:48
@Avianca
Z piractwem trzeba walczyć, ale nie takimi metodami. Choć masz rację, ze postępu nie da się zatrzymać. 2012/01/23 21:10:34
@nicka1
W czym ma przeszkadzać? W chwaleniu dobrego ministra? W szeregch PiSu byli i są byli funkcjonariusze tamtego systemu i też nikomu to nie przeszkadza. Nie wiem ile masz lat i jak bardzo heroiczna byłaś w czasach PRL-u. Ja weszłam w dorosłe życie w stanie wojennym i wcale nie jestem pewna jak zachowałabym się, gdybym była szantażowana i musiała stanąć przed takim dylematem, nie zgrywam więc bohaterki. Wyznaję tu zasadę, że "tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono". Jestem natomiast pełna podziwu dla ministra Boniego za to, że potrafił stanąć i wprost do kamer przyznać się i opowiedzieć jak było. To wielka sztuka i mało kogo na nią stać. 2012/01/23 21:15:08
@Akwilon
Ja oceniam jego poranny wystę w TVN24, gdy przepraszał za brak tych konsultacji. Ścieżka legislacyjna w tym przypadku była dziwna. A jeśli chodzi o strony rządowe - to też były dwie oddzielne akcje. Anonymus blokowała dostęp do stron i tu trudno mówić o przestępstwie. Polish Underground włamała się i podmieniła strony i to już nie jest zgodne z prawem. Co z tymi wykradzionymi danymi, ale to raczej też przestępstwo, być może przy okazji. 2012/01/23 21:24:28
@Cheronea
Żartujesz? Cieszy mnie to :) Napisz mi na maila albo na FB jakiej książki poszukujesz, może gdzieś w moich rejonach da się ją zdobyć? 2012/01/23 21:25:13
@Anton
Każdy ma swój system wartości, widocznie Twój różni się od mojego. 2012/01/23 22:13:50
Marzatelo Droga, odetchnęłam z ulgą uffff. W napięciu czekałam na Twoją reakcję :-))) Żona warta męża, oboje wspaniali. Kochana Moja już "obleciałam" internetowo wszystkie możliwe antykwariaty i wielkie wydawnictwa - nie ma. Nawet posunęłam się do listu do tej Pani pracy (tam kupuję interesujące mnie książki), odpowiedzieli mi uprzejmie, żebym próbowała (podali nawet adres) ale tam nie ma. Nie chcę Ci zawracać głowy. Gdy się uprę - zdobędę! Naprawdę się bardzo ucieszyła. Zresztą napiszę Ci list, bo to zupełnie nie do dyskusji publicznej. Dobrej nocy :-)
2012/01/23 22:46:36
Filmik obejrzałem, wątpliwości pozostały, można go było zrobić lepiej.
Prezes 2012/01/24 01:24:17
Twój ulubiony minister, powiadasz?
Cytat z Wikipedii: "W 1992 znalazł się jako tajny współpracownik Służby Bezpieczeństwa na Liście Macierewicza. Zaprzeczył jakiejkolwiek współpracy, a w jego obronie wystąpili Zbigniew Bujak, Zbigniew Janas i Henryk Wujec[4]. 31 października 2007 wydał publiczne oświadczenie, podając, iż w 1985 funkcjonariusze SB za pomocą szantażu wymogli na nim podpisanie deklaracji współpracy[5]. Oświadczył, że do podpisania tej deklaracji doszło po wielogodzinnej rewizji w jego domu po groźbach ujawnienia jego zdrady małżeńskiej i zamknięcia trzyletniego dziecka w milicyjnej izbie dziecka. " No cóż - rozumiem, że lubisz mężczyzn zdradzających żony i tak "odważnych", że gotowych potem zaprzedać się diabłu, byleby się żony nie dowiedziały? De gustibus... 2012/01/24 08:17:35
@cheronea
Czekam na miala. Napisz mi jaka to ksiązka - może gdzieś u siebie znajdę? 2012/01/24 08:18:38
@prezes
Zawsze wszystko można zrobić lepiej. Ja znalazłam na youtube ten filmik i uważam, że jest całkiem niezły. 2012/01/24 08:27:34
@wkurzanie
Nie rozumiem jaikm cudem z mojej oceny Boniego jko ministra wyszło Ci jakich mężczyzn ja lubię? Coś chyba zdecydowanie dołożyłeś od siebie. Ja dobrze pamiętam PRL i jakoś nie słyszałam, aby ktos miał szklaną kulę i wiedział dokładnie kiedy i jak się to skończy. Ja nie sprawdziłam się, gdyz na szczęście nie miałam takiej okazji - nikt mnie nie zmuszał i nie szantażował. Nie wiem jednak na pewno - jak bym postąpiła i nie mam zamiaru nikogo potępiać. Teraz po latach łatwo jest odgrywać bohatera. Dziwić może tylko -s koro w PRL-u było tylu niezłomnych bohaterów - to jakim cudem ten ustrój trzymał się tyle lat? 2012/01/24 11:29:10
Na razie minister Boni zaliczył już w wpadki (Streżyńska! i ACTA) a urzęduje niecały miesiąc. Z niepokojem czekam co będzie dalej. Dziwi mnie twój głos poparcia dla człowieka który niewiele dokonał za to gawędziarz z niego przedni. Może on jest ministrem decyfryzacji kraju?
2012/01/24 13:19:18
@marchewa
W ten sposób patrząc - to można go jeszcze obciążyć brakiem centralnej bazy ubezpieczonych. Minsterstwo jest nowe, a okres reorganizacji sprzyja wszystkeimu tylko nie porządnej pracy. Boni w poprzedniej kadencji zajmował się zupełnie czym innym, często również tym, czym nikt inny nie chicał/nie potrafił. Jest bardzo pracowity. Jego wypowiedzi słucha się z przyjemnością - tu się z Tobą zgadzam, choć akurat rzadko możemy mieć okazję, gdyż nie jest politykiem biegającym od studia do studia. Cenię go za to, że potrafił przyznać sie do błędu i przeprosić. To akurat rzadkość wśró naszych polityków, również ministrów rządu, który w znacznej mierze odbieram jako "mój" - głosowałam na PO. 2012/01/24 20:20:37
Tak chodzę po stronach, słucham radia i uśmiecham się wewnętrznie...
Chociaż zapewne jestem w zdecydowanej mniejszości, to będę wiąż z uporem maniaka powtarzał, że "komuchy" to były prymitywy, myślące, że wszystko można wymóc pod lufami karabinów. W demokracji wszystko załatwia się w białych rękawiczkach. Raczej: próbuje się w nich załatwiać, bo te białe rękawiczki coś tak często są przybrudzone. I nie jest to już robotnicza krew (na szczęście), ale brud z używanych banknotów. Walka na barykadach trwa! ;)
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2012/01/24 20:38:14
@marzatelo - niestety nie poszedłbym z Tobą na marsz przeciw ACTA. Są 2 problemy które są do rozwiązania tj.
1. Normalne złodziestwo 2. Wolność internetu. I jedno i drugie zjawisko znajduje się w sieci ale wg mojej oceny bardziej internet jest postrzegany jako; hulaj dusza - piekła nie ma. Wiesz że nowy film A. Holand juz ponoć mozna ściągnąć z sieci. Wiesz, że w sieci sa całe albumy muzyki na które ktoś cięzko pracował. Wiesz, że w sieci są profesjonalne gry które zawodowi wytwórcy włożyli sporo pracy, które są mozliwe do ściągnięcia a jeżeli nie............ Wiesz że w sieci sa całe strony z kodami, nr seryjnymi i hasłami. Wiesz ile w sieci mozna spotkać tzw. bluzgów i to tylko dlatego że jakis delikwent jest anonimowy. Uważam że takie praktyki należe zdecydowanie ukrócić al tak aby nie "wylać dziecka z kąpielą". Moim zdanie sprawy powinny iśc w stronę mniejszej anonimowości internautów. Zupełnie pod lupą winni byc administratorzy stron z pirackimi programami, grami oraz hasłami, keygenami itp a do pierdla winni wędrować złodzieje zamieszczający spkradzione dobra intelektualne. Czy na prawdę nie mozna stworzyc odpowiednich programów zabezpieczających ??. ACTA - jestem za /jako internauta-amator/. Pozdrawiam 2012/01/24 20:59:55
@sławnw
Pamiętając tamto, chyba tym bardziej jesteśmy wyczuleni na to, co dzieje się obecnie. Raz wywalczonej wolności nei pzowlimy sobie odebrać! 2012/01/24 21:07:04
@Piotr
A dlaczego uważasz, że mamy tu do czynienia z alternatywą wykluczającą? Dla mnie najbardziej przerażające jest to, że rozwiązania ACTA są tak nieprecyzjne, że może dojść do ich interpetacji w prosty sposób prowadzącej do domniemania winy czy odpowiedzialności zbiorowej. I to wszystko w celu zabezpieczenia interesów finansowych. I dlatego jest tak groźne. |
Darmowy PageRank
Autorski katalog www
|