|
Blog > Komentarze do wpisu
POtłuczony kubek PlatformyPartia rządząca ma zawsze gorzej - musi podejmować trudne decyzje, jest na celowniku i opozycji i opinii społecznej. Nie można się więc dziwić, że w ostatnich sondażach Platforma pikuje w dół. Teoretycznie nie mając w najbliższej perspektywie żadnych wyborów - nie ma się też zbytnio czym przejmować, ale... W ostatnich wyborach poparliśmy Platformę, przyjmując tłumaczenia, że trudne czasy, wszystkowetujący prezydent, kryzys. Daliśmy jeszcze jedną szansę, ale zdaje się, że spowodowało to tylko zawrót głowy od sukcesu i kompletne rozprężenie. Wybory wygrane, do nastęnych sporo czasu i możemy spokojnie zająć się swoimi sprawami. Przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi brałam udział w Facebookowym konkursie Platformy Obywatelskiej. Codziennie było nowe pytanie, odpowiadało się na nie, zdobywając punkty. Zaszłam wysoko, załąpałma sie nawet na jakieś nagrody. Dostałam jakieś drobne gadżety z logo PO. A mniej więcej miesiąc po wyborach - dostałam kubek. Ładny, naprawdę mógłby mi się spodobać, gdyby nie fakt, że komuś w warszawskiej centarli PO zabrakło elementarnej wyobraźni i kubek został zawinięty w kawałek folii bąbelkowej, włożony do koperty i wysłany zwykłym(!) listem. Do mnie dotarł w takim stanie: Nie sklejałam go, wyrzuciłam do śmieci. Poczułam się jednak kompletnie zlekceważona.
niedziela, 12 lutego 2012, marzatela
TrackBack
Komentarze
Gość: Robotnik, 88-199-31-20.tktelekom.pl
2012/02/12 11:02:21
Nie masz z czego popijać gorzkich lekarstw,przepisanych przez PO."Wiedziałem że tak będzie..."Dlaczego w ogóle jakieś partie mają nas leczyć i z czego? Życie w demokracji bezpośredniej byłoby chyba, mniej bolesne.
2012/02/12 11:18:37
Lekarstwo ma być skuteczne, a nie smaczne. Problem w tym, że póki co - lekarstwa jeszcze nie widać.
Czy demokracja bezpośrednia byłaby skuteczniejsza? To zależy, kto układałby pytania. W sprawie emerytur można np. zapytać "czy chesz pracować dłużej?" i odrzucić ustawę lub spytać "czy chcesz przymierać głodem na emeryturze?" i ją przyjąć. To jednak temat na osobną notkę. 2012/02/12 11:47:53
Ten kubek to doskonały symbol. Tak i ja ich widzę. Ludzi nie potrafiących dograć szczegółów i dopiąć spraw. Amatorów. Wygasł zapał pierwszej kadencji i nie został zastąpiony rutyną i obowiązkowością w drugiej.
2012/02/12 11:55:59
@starszy
No właśnie - świetnie to wyraziłeś. Dokładnie tak to czuję. I zaczynam mieć poważne obawy, czy w tej kadencji uda się zrealizować poważne reformy?
Gość: Robotnik, 88-199-31-20.tktelekom.pl
2012/02/12 14:33:48
@marzatela
Pytania mogą być inne, i stawiane przez wszystkich obywateli np. ilu urzędników ZUS-u ma obsługiwać ogół ubezpieczonych? Czy pośrednikiem w wydawaniu pieniędzy, między pacjentem a obywatelem ma być NFZ, czy może ZUS? (jak to było kiedyś) a może nikt? Są znacznie ciekawsze pytania i odpowiedzi artykułowane przez społeczeństwo, za którymi partie nie nadążają. 2012/02/12 14:54:34
@Robotnik
Idźmy na całość i spytajmy od razu, czy chcemy płacić podatki (jak to było kiedyś). Ustalmy też zakres tego, co państwo musi nam zapewnić. A potem już tylko wymagajmy, aby od każdego wymagać według jego możliwości, oczywiście każdemu spełniając jego potrzeby. 2012/02/12 17:11:13
Zgodzę się, tak to wygląda. Niby są dobre pomysły, jest jakiś sensowny kierunek całej polityki, ale w szczegółach wszystko się psuje. Bo ktoś nie dopilnuje, bo może "góra" oczekuje od "dołów" zaangażowania, samodzielności, a "doły" pracują na zasadzie "przyjdzie walec i wyrówna".
Motywacja współpracowników w dużych organizacjach, temat wcale nie taki prosty. Ale jeśli chodzi o PR, to całkiem możliwe że rządowi nie zależy. Platforma i tak osiągnęła już więcej niż każda partia w III RP przed nią, rządzi druga kadencję. Trzecia kadencja - czy komuś gdzieś w Europie w ogóle się to udało? Helmut Kohl rządził 4 kadencje, ale pierwsze 2 razy wygrał w Niemczech Zachodnich, a kolejne w byłej NRD (wyniki na sam Zachód nie dałyby mu większości). Margaret Thatcher rządziła 10 lat (a jej partia w sumie 18), ale to też wyjątek - zwykle po 2 kadencjach jest koniec. Krajobraz polityczny w Polsce w ciągu najbliższych 3 lat prawdopodobnie mocno się zmieni, Palikot może urosnąć w siłę, Ziobro może zabrać połowę elektoratu Kaczyńskiemu, a kto wie, może po obecnych protestach większą rolę odegra Partia Piratów? Nie wiadomo co będzie, właściwie PO tez nie ma co się nastawiać na kampanię wyborczą za 3 lata, bo nie wiadomo nawet przeciw komu. Może będzie jedyną znaczącą siłą - a może i tak nie będzie miała żadnych szans, podobnie jak wiele wcześniejszych partii, które rządząc straciły cały kapitał zaufania na rzecz nowych i zupełnie niesprawdzonych sił. 2012/02/12 17:35:14
Wady PO widzieliśmy już przed wyborami, zajrzyjcie do waszych wcześniejszych notek, ale zwyczajnie PO nie miała z kim przegrać. No i jeszcze PiS w odwodzie...Teraz już sytuacja się zmieniła. Nie wierzę w odrodzenie się PO. Dobrze, jak dotrwa do końca kadencji. A może niedobrze? Dziwaczne nominacje ministerialne, arogancja wobec własnych wyborców i autokratyzm wobec podwładnych, rujnujący ich kreatywność i często ośmieszający ich, gdy muszą bronić stanowiska rządu...czyli Tuska. I notoryczny brak winnych zaniedbań.
@Starszy Ciągle nie mogę uwierzyć i szukam jakiegoś usprawiedliwienia dla tej amatorszczyzny, ale nie znajduję. Przez całe swoje życie, w każdej pracy, musiałam być przygotowana do niej od pierwszego dnia. Nawet mi do głowy nie przyszło powiedzieć, to co pani Mucha, że "się dopiero uczę". Pracodawca powiedziałby mi: to niech się pani zgłosi, jak się pani nauczy. 2012/02/12 19:29:14
Marzatelo,
miałem sytuację analogiczną do Twojego kubka. Kiedy wygrałem konkurs DO, dostałem nagrody i dyplom. Niestety dyplom by niepodpisany (!) a ja zorientowałem się dopiero nazajutrz, po powrocie do domu. Cóż, zapakowałem dyplom w specjalną, sztywną kopertę i wyzłałem priorytetem z prośbą o podpisanie. Otrzymałem dyplom w zwykłej kopercie, w stanie... właśnie zużytej i wymiętej chusteczki higienicznej. Mało mnie szlag nie trafił, porobiłem zdjęcie i wysłałem do "dyplomodawców". Chciałem nawet napisać o tym artykuł w portalu, ale odpuściłem. Na Twoim miejscu nie odpuszczałbym jednak, bo nie powinniśy odpuszczać. Nikomu, kto źle wypełnia swoje obowiązki nie przez jakieś obiektwne trudności, czy przeszkody, ale na skutek bylejakości i tumiwisizmu. To tylko umacnia ich w przekonaniu o własnej wielkości i wspaniałości. Zrobiłbym na Twoim miejscu parę zdjęć (począwszy od uwidacznienia "kubka" w rozpakowanej właśnie paczce) i wysłał do biura Platformy w liście, razem z "podziękowaniami". A co do tekstu, pełna zgoda, może z jednym zastrzeżeniem: głosowałem na PO połowicznie. 2012/02/12 19:46:42
@nudniejszy
Mimo wszystko wolałabym się łudzić, że chodzi i o coś więcej niż zapisanie sie w jakichś księgach rekordów. Masz rację, że w tej chwili jest to wróżenie z fusów - kto z kim będzie walczył a następnych wyborach. Tym bardziej jednak jest to dobry okres na reformy. Tak też można sie zapisać w historii. 2012/02/12 19:50:50
@Avianca
Widzieliśmy. Pamiętam, jak chwilami zaciskałyśmy zęby. Tym bardziej teraz mozemy jednak powiedzieć, co o tym myślimy. 2012/02/12 19:53:58
@Andy
Teraz już nie będę wysyłać, ale może podeślę posłowi, na któego głosowałam? Platforma była moim świadomym wyborem, głosowałąm z przekonaniem. Tym bardziej jednak czuję rozczarowanie.
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2012/02/12 21:32:14
Ja tez się czuje POtłuczony. Na ok. 3-4 m-ce przed wyborami miałem dylemat. Nie chciałem sie zapisywać do PO ale byłem po ich stronie. Wypełniłem internetowy formularz sympatyka i ...........nie wysłałem aby dalej mnożyc wątpliwości i rozważac wszystkie za i przeciw. W końcu przeważyło przekonanie że będzie to krok w dobrym kierunku i na ok. 3 tygodnie wysłałem deklarację sympatyka zdając sobie sprawe że moga mnie zagonic do roboty przy wyborach - jednak zaryzykowałem i ...........gówno. Do dzis żadnego odzewu.
Rozważmy czy nie wartowło by napisac kilka głupich słów do właściwego adresata i opisac przypadek @andiego, Twój Marzatelo a i ja bym sie też dołączył - my do nich z sercem a oni nas mają.......wiecie gdzie ?!. Pozdrawiam 2012/02/12 21:53:11
@Piotr
Ja przez ostatnich kilka lat dobre 3 razy zapisywałam sie na stronie PO na newslettera. I nigdy żadnego nie dostałam. Kilkakrotnie pisałam maile do różnych osób w PO tłumacząc, ze to śweitny sposób na informaowanie co sie dziej, a w kampanii wyborczej - choćby na zachęcanie do pójścia na wybory i poparcia PO. Raz jeden dostałam maila od jakiegos aystenta - standard prawie z automatu - ze sie zajmą. I nic. Nie wierzę już więc w skuteczność pisania. Też coraz bardziej mam wrażenie, że PO ma nas właśnie tam, gdzie wiemy. Za chwilę w sondażach zbliżą się do PiSu i znowu trzeba będzie stawać przeciw Kaczyńskiemu, więc po co PO ma się wysilać? Wystarczy nas tylko postraszyć co będzie, jak Kaczyński z Macierewiczem wykorzystają ACTA :( 2012/02/12 21:54:44
@Joe
Przygnębiająca tylko nas, niestety. Adresaci raczej się nie przejmą.
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2012/02/12 22:38:54
..............cholera, zastanówmy sie aby ich zmusić. Może wysłac maile do wszystkich posłów PO ?.
Przyznaje sie że zaczynam sie wściekać i na pewno cos zmałpuję. Wściekniete pozdrowienia. 2012/02/13 07:59:52
@Piotr
Dochodzimy do absurdu: my się martwimy o to, aby PO dobrze wypadała w naszych oczach :) 2012/02/13 09:05:10
Ja bym się za bardzo nie martwił Marzatelo, wizją Kaczyńskiego u władzy. Przecież przezyjemy do cholery! A mogłoby być całkiem ciekawie. Już wyobrażam sobie PO jako "merytoryczną opozycję" i nasze blogi z tekstami pt.: "To dlaczego tego (co zarzucacie władzy) nie zrobiliscie przez 8 (?) lat".
2012/02/13 09:19:51
@Andy
W powrót Kaczyńskiego do władzy chyab już nikt tak naprawdę nie wierzy. Jednak nie to jest istotne. Ucieka nam życie - to nie chodzi o to, żeby za kilka lat mieć temat do pisania notek na blogu, reformy są konieczne. Jeżeli teraz nie zacznie robić tego PO - to kto i kiedy? Dlatego tak mnie wścieka trwonienie społecznego poparcia zupełnie bezudrno. 2012/02/13 14:51:03
Po staremu jest tak, że niska frekwencja może dać prezesowi zwycięstwo. Tym razem wygrać może PiS smoleński i irracjonalny, odarty z umiarkowanych działaczy, pogubionych w secesjach. Nie możemy Andy widzieć tego tak, że przeżyjemy i już. Oni nie są alternatywą do przyjęcia,bo w ideologicznym amoku mogą posłać ten kraj na dno. To nawet nie kwestia - jak pisze Marzatela - straconych lat, ale prawdziwej katastrofy w rodzaju opuszczenia UE. Ale PO bez alternatywy degeneruje się na naszych oczach. Muszą dostać votum nieufności, ale musi być to votum konstruktywne. Oznacza to konieczność powstania formacji, która przejmie trzon platformianego elektoratu. Bo jak wiemy, ani Miller, ani Palikot nie są w stanie tego zrobić. Żerują na marginesach. Logika jest nieubłagana. Albo taka formacja powstanie, albo znowu wybaczmy wszystko Tuskowi. Trzeciej drogi nie ma.
Gość: Robotnik, 88-199-31-20.tktelekom.pl
2012/02/13 16:03:27
@Starszy
Proponuję dwie nazwy dla nowej formacji: Kongres Liberalno Demokratyczny lub Unia Wolności, którą wybierasz?
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2012/02/13 16:12:04
@starszy :-) - tylko jak to zrobić ?.
@robotnik - oile sobie przypominam to stac Cię na więcej. Pozdro
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2012/02/14 06:08:17
@ Marzatelo - Cytat: /..../ Jednak nie to jest istotne. Ucieka nam życie.
Przepraszam ale moge uzywać słów brzmiacych obcojęcznie: Urwał Nać - MASZ RACJĘ !!!!. W większość z nas ma kogo kochac i jest kochana, większość z nas ma dla kogo żyć i czym się przejmować, każdy z nas ma ważniejsze rzeczy niż Kaczyński, Tusk, Palikot itd. Po raz pierwszy poczułem ochotę zamkniecia blogowego dzioba, wyjśc przed dom, zaczerpnąć świeżego, mroźnego powietrza i /za Mleczką/krzyknąć - a pocałujcie mnie wszyscy w dupę !!!!. Pozdrawiam ps. Może powinienem dłużej spać :-) 2012/02/14 07:58:25
@starszy
No właśnie, konstruktywna alternatywa. Moim marzeniem byłaby opozycja, która przede wszystkim patrzy na sens jakiejś ustawy, a nie na to, czy da się dokopać rządowi. Kilka tygodni temu Kaczyński powiedział, że PiS w europarlamencie poparł ACTA, gdyż nie mogli głosować tak samo jak komuniści - tego typu postawa jest niestety stosowana na co dzień. Nieważne za czy przeciwko czemu głosujemy, liczy się w jakim towarzystwie. 2012/02/14 08:02:32
@Piotr
Kto rano wstaje, ten cały dzień chodzi niewyspany :) Trzeba zachować dystans i pamiętać o tym, co najważniejsze. Czasami jednak nie da się widząc, jak państwo chce za mnie decydować co dla mnie jest najlepsze. 2012/02/14 09:05:45
Teraz jest tak, Marzatelo, że opozycja szuka na siłę swojej tożsamości w wiecznej kontrze przeciw rządowi. To głupie, bo zwycięstwo może dać tylko umiarkowane centrum, a to nie szuka rewolucyjnych sposobów, tylko chce lepszej realizacji starych i sprawdzonych. Dlatego teraz wygląda to tak beznadziejnie. Wściekam się na niezgulstwo PO, ale jak słyszę innych, to dopiero ręce mi opadają.
Zobaczymy. Podobno próbują się dogadać liberalni konserwatyści z PO z byłymi unitami od Prezydenta. Stworzenie takiej centrowej, strategicznej rezerwy wcale nie jest złe. Jakby co, były i potencjalny elektorat UW i KLD (jak bystro zauważył Robotnik) miałby się o kogo oprzeć. Bo w tej chwili to my sieroty jesteśmy. 2012/02/14 09:26:12
@starszy
No właśnie. Przypomnam sobie (albo i nie) o nas przed kolejnymi wyborami. Na kogo będziemy głosować? Inna sprawa, że dla mnie największą porażką byłoby niepójście do wyborów. 2012/02/14 10:47:54
@starszy
To oczywiście też, ale niezależnie od tego - jakoś nie sądzę, aby inni wybrali za mnie lepiej :) 2012/02/14 18:37:24
@Nocri
Wprost przeciwnie, ale PiSowi moich zdjęć nie mam zamiaru użyczać.
Gość: Robotnik, 88-199-31-20.tktelekom.pl
2012/02/15 05:24:02
"Jesteś za ACTA ? :)" marzatela "Wprost przeciwnie,..." Jak ten biedny Tusku ma rządzić (?),a tu jeszcze przeciwnicy modlą się o jego śmierć. Popierajcie jego decyzje- bądźcie konsekwentni.Nie szkoda kubków, gdy płonie las. 2012/02/15 09:50:27
@Robotnik
Nie wiem, co robią przeciwnicy premiera Tuska, być może się o modlą o jego śmierć. Ja natomaist nie widzę powodu, żeby nie krytykować tych poczynań rządu, które mi się nie podobają. Nie nadaję się na bezmyśłnego wyznawcę jedynej słusznej partii z wodzem na czele. 2012/02/15 16:06:16
Nowe święto?
Rząd panów Donalda i Waldemara o reformy bardzo się postarał; pedofilów poddał chemicznej kastracji, dopalacze przekazał do fizycznej kasacji Na plecenie rządu trybuny stadionów zamknięto. Nadszedł czas aby ustanowić nowe święto, ku czci i na cześć obywatelskiej platformy, za epokowe dokonania i wyjątkowe reformy. Kastracje,likwidacje, kasacje i operacje, to znaki wyróżniające rządową demokrację. Sukcesy musimy w pamięci zachować. Ustalmy datę święta aby je świętować. 2012/02/16 22:02:42
Kiedyśmy (celowo w liczbie mnogiej!) bronili PO przed sieciowymi troglodytami, którzy w Kaczyńskim widzieli swgo zbawce a wszystkim odmiennie myślacym zarzucali proPlatformerski fanatyzm coś się we mnie buntowało. Wiedziałem bowiem, że nie Platformy bronimy, tylko zdrowego rozsądku, postawy obywatelskiej, praw demokracji czy jak to tam zwał... Oczywiście w pyskówki się nie wdawałem, bo nie było o czym dyskutować z "pisimi mędrcami" - ale niesmak bycia posądzonym o partyjne zaczadzenie lub fanatyzm pozostawał.
Wpis Marzateli oraz głosy komentatorów pokazuja, że miałem wtedy rację: MY jesteśmy orędownikami jako takiej Normalności i Racjonalności - także w polityce, choć tam o te dwie najtrudniej. Dlatego gdy partia rządząca "troszeczkę przesadza" w olewaniu elektoratu i zachowuje się jak XVIII wieczna francuska arystokracja (jak nie mają chleba, niech jedzą ciastka!) - nie możemy im przytakiwac, bo sa nasi. Z takimi ministrami, z tabunem dyletantów na stanowiskach i porażającym bezwładem urzędniczym - oni już nie są Nasi. Chociaż wciąż mają szansę się poprawić... Pozdrawiam wszystkich. 2012/02/17 08:34:58
@Laudate
Trudno się z Tobą nie zgodzić. Ci Nasi są nasi dlatego, że proponowane rozwiązania są (były?) nam bliskie (nawet jeśli czasem sa trudne i bolesne), a nie dlatego, że gotowi jesteśmy ślepo poprzeć wszystko co mówią, bo są Nasi. Trudno jednak zrozumieć to tym, dla których podział jest prosty, jasny i jednoznaczny: Polska Prawdziwych Patriotów oraz zdrajców i kosmopolitów. 2012/02/17 10:49:53
WITAM SERDECZNIE jestem pierwszy raz na tym blogu ... zaczynam blogowania i odwiedzam różne blogi w poszukiwaniu ciekawych ... ten dodam do ulubionych. Też głosowałam na PO ... jeszcze mnie nie rozczarowała bo zakładam margines na błędy ale przykro mi , jak patrzę co się dzieje ... PR pod zdechłym zazorem - niestety ...
Przykro mi też z powodu mody dziennikarskiej jaka ostatnio zapanowała ... a z modą nie wygrasz ... z dziennikarzami raczej też nie ...Oby ten kubek nie był wróżbą !!! .... a kysz !!! poszły upiory !!! won !!! ... jeszcze będzie dobrze .... no musi być bo jak nie to co ? populizm do plus nieskończoności ??? POZDRAWIAM - (M)Alina 2012/02/17 13:05:17
Wiecie co - jak czytam o tym, co piszecie w sprawie kubka, newslettera i zapisywania się to tak sobie myślę, czy wysyłanie meili coś da, pewnie czytają tylko asystenci posłów a do posłów dociera tylko to, co asystenci raczą podać. Może te Wasze teksty przekopiujcie na Facebooka na konto Grasia ... tam wpisuje się trochę osób ale sporo czyta no i czyta Graś. Wiem - kiedyś napisałam coś i odzew był dość szybko. Tutaj czytają tylko wybrani i ci co trafią a tan robi się publiczne, można wpisywać do znudzenia albo do odzewu ... zdjęcie kubka też można zamieścić ... spróbujcie - może to potrząśnie ...
2012/02/17 14:54:46
@Malina
Witaj na moim blogu :) Zajrzałam do Ciebie, mamy podobny pogląd na wiele spraw. Jeśli chdozi o kubek - to żal mi go, ale bardziej boli mnie jego symboliczna wymowa. Platforma ostatnio ma takie głupie i niechlujne wpadki w znacznie ważniejszych sprawach. A pisanie na FB też niewiele daje, sprawdzałam w praktyce. O kubku pisałam do "mojego" posla i też żadnego odzewu. Pamietając jak miesiac temu wycięto z Fanpage rządu nieprzychylne wpisy o ACTA - nie mam złudzeń. 2012/02/17 15:10:56
cieszę się, że wpadłaś ... zapraszam częściej ... martwię się tym wszystkim , no bo jaka alternatywa ? ... No nic, spróbuję dzisiaj eksperyment - zamówię Newsletter PO , zobaczymy czy działa ... muszę Ci powiedzieć, że ten ze strony Prezydenta działa świetnie ... Na drugim Twoim blogu też byłam, teraz wybieram się na następne ...
2012/02/17 17:10:55
@Malina
Widziałam :) Z tym brakiem alternatywy to rzeczywiście problem, ja absolutnie nie widzę. 2012/02/17 20:22:47
Robocza siła
Już teraz wiesz robocza siło, komu zwycięstwo potrzebne było ! Elyty mózgi tobie wyprały i dalej piorą. Ty biedę klepiesz, one wciąż biorą. Ty zbierasz puszki i po rowach złom. Noclegownia, to dziś twój dom. Ty zdrowie fabryce oddałaś. W zamian demokrację i wolność dostałaś. Cieszyć masz się z pomocy i zasiłku. One ciebie mają głęboko w tyłku. Najemna siła elyty na szczyty wynosi, a potem o łaskawość na kolanach prosi. Polityczne, związkowe i urzędnicze elyty od lat są z solidarnościowej konduity. Sile roboczej elyta pomników nie stawia, chociaż ona karku za nań nadstawia. 2012/02/18 13:17:54
albo przeszarżował ... ponoć podchorąży zawsze zdąży ... ale on nie podchorąży - pomyśleć nie zdążył ...
pozdrowionka ;))) 2012/02/19 03:11:20
To nie jest zawrot główy po ostatnich wyborach - po prostu sprawa się rypła. PO to była zawsze niekompetentna i leiwa partia. Już tu kiedyś wspominałem, że nie opracowała porządnie ani jednej ustawy - jednym kontrargumentem było, że PiS jest jeszcze gorszy. Poza sprawą ACTA wszystkie pozostałe wpadki ( a wielu tu nie wspomniano ) to osiągnięcai poprzedniego gabinetu. Trudno się oprzeć myśli, że roszady ministrów to tylko próba rozmydlenia obrazu i rozmycia odpowiedzialności. Tak jak choćby sprawa stadionu Narodowego gdzie trzeba pracy zespołu specjalistów , aby sie zorientować jakie były warunki kontraktu. Wybieranie mniejszego zła przez wyborców to błedny krok. Prawda w końcu wyjdzie na jaw tyle ze wtedy sytuację będzie dużo trudniej opanować. I tak się dzieje w Polsce. Praktycznego znaczenia nabiera Ruch Palikota czyli kot w worku oraz anonimowi internauci, łatwi do manewrowaia przez zdolnego operatora. Zanim doczekasz chwili, w której będziesz miała okazję ocenić PO swoim wyborszym talonem, układ sił może być zupełnie nieprzewidywalny.
2012/02/19 08:31:57
@Pharlap
Buble legislacyjne to akurat przypadłość wszystlich kolejnych rządów, nie tylko PO-PSL. W wielu przypadkach swój udział ma też radosna twórczość posłów wnoszących kolejne poprawki bez oceny ich wpływu na całokształt. Masz rację, że przy następnych wyborach może być już zupełnie inny ukłąd sił na sceneipolitycznje. Mimo wszystko jednak nie sądzę, aby wybór większego zła (tak dla odmiany) był wyjściem optymalnym. 2012/02/20 12:41:40
Nie mówiłm o wybore większego zła, ale o ukaraniu leniów i partaczy. Partactwo trzeba karać bo inczej się rozpanoszy. PO piwonna była byc już ukarana w październiku. Oprócz PiS było jeszcze kilka innych opcji , ale o tym tu nie wspomnę bo nie chce rozwadniać tematu. Rozwazmy scenariusz - ostatnie wybory wygrywa PiS i dziedziczy tej wielki bajzel po PO plus kryzysową sytuacje w Europie, Prawie napewnio na tym polegnie i następne wybory może wygrać znowu PO. A PO, będąc w opozycji ,ma szansę nabrać rozumu i porawić swoją jakość. W obecnym układzie jest ryzyko, że PO nie dotrwa do końca kadencji. Jeśli dotrwa to prawdopodobnie przegra następne wybory a władzę przejmie jakiś kameleon. Po tej przegranej PO może się rozlecieć na jakieś dziwne grupy, np Obywatele są Najważniejsi. I na tym polega tragedia - brak ciągłości partii politycznych (poza PSL). Brak tradycji porażek i zwycięstw, Brak wyciągania wniosków na przyszłość.
2012/02/20 13:50:39
@Pharlap
Aby ukarać PO powinnam więc głosować na PiS? I gdzie się schowam w oczekiwaniu na nabranie rozumu przez Platformę? Wybacz, ale z mojej perspektywy to wygląda jednak zupełnie inaczej. 2012/02/20 21:35:15
Ja, na przykład, głosowałem na PSL. PIsałaś przed wyborami , że się nie identyfikujesz z wsią ( czy coś podobnego ). Ja też się nie identyfikuję, ale nie o to chodzi. PSL walczy o interesy wsi bo to jej elektorat. Jeśli elektorat się rozszerzy, to zmienią się priorytety. Gdyby ministrem finansów został ktos z PSL, to dużo łatwiej byłoby zreformować KRUS. A po pierwsze, partactowo musi być karane, natychmiast. Napisałaś , każdy polski rząd produkuje ustawy- buble. Własnie dlatego. Bo nie cierpi z tego powodu żadnych konsekwencji.
2012/02/20 21:38:36
@Pharlap
A nie uważasz, że to partie powinny starać się o elektorat, a nie na odwrót? Zresztą po tym, co Fedak zrobiła ze składkami do OFE - PSL-u nie mogłabym poprzeć. |
Darmowy PageRank
Autorski katalog www
|