Żyję tu i teraz i nie jest mi wszystko jedno co się dzieje wokół mnie . To moje subiektywne spojrzenie na Rzeczypospolite ...
Blog > Komentarze do wpisu

9 lat w Unii

flaga

1 maja 2004 Polska stała się pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej. Minęło 9 lat i nie były to lata stracone. Kury nadal się niosą, krowy dają mleko, a Niemcy nie rzucili się do wykupienia naszej polskiej ziemi. Gdyby referendum decydujące o naszej przynależności do UE odbywało się teraz - z pewnością nie byłoby większych obaw o jego wynik. Nawet ci, którzy na co dzień narzekają, po przeliczeniu strumienia euro płynącego z Brukseli, szybko tracą swój sceptycyzm.
Wprawdzie czasem narzekamy, wyśmiewamy europejską biurokrację i chęć znormalizowania wszystkiego, ale w w ogólnym rachunku bilans jest dużo na plusie. I nie chodzi tu tylko o korzyści materialne. Jesteśmy pełnoprawnymi Europejczykami, nie musimy mieć kompleksów. Nawet wyjeżdżając do pracy w innym kraju - nie jeździmy już jak ubodzy krewni na saksy, tylko po prostu pracujemy w innej części Europy.

Mamy dziś bardzo ważny i miły powód do świętowania.


środa, 01 maja 2013, marzatela
Tagi: 1 maja UE










TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2013/05/01 18:20:28
Nie tylko, że Niemcy nie rzucili się na ziemię w Polsce, ale to nasi rodacy wykupili masę działek na terenach przygranicznych z drugiej strony Odry. Takie kolejne zaprzeczenie przedunijnego strachu.
-
2013/05/01 18:24:31
@Akwilon
Ano właśnie.
-
Gość: Piotr Opolski, 178.252.28.215.internetia.net.pl
2013/05/01 22:10:32
Uważam, że po II Wojnie Światowej Unia Europejska to był najlepszy interes jaki Polska zrobiła.
Pozdrawiam
-
2013/05/01 22:13:56
@Piotr
Też tak to odczuwam. Szkoda, że nie umiemy się z tego cieszyć.
W tym roku nawet nie słyszalam, aby w Warszawie była Parada Schumanna?
-
2013/05/01 22:52:24
Zawsze mówiłam, że korzyści będą większe jak wejdziemy. Nawet rolnicy odkryli, że Unia nie jest taka zła, jak twierdziła większość księży na wsiach, w końcu dostają dotacje (gminy też budują drogi, kanalizację za unijne pieniądze). Żeby się tylko ludzie potrafili z tego cieszyć, ale na to, to już niestety nikt nie ma wpływu.
-
Gość: adam, afke195.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/02 00:27:44
A ja uważam, że anschlus Polski przez UE był czymś najgorszym, co mogło nas spotkać. Straciliśmy suwerenność, stajemy się krajem coraz bardziej zbiurokratyzowanym i coraz bardziej socjalistycznym. To prosta droga do klęski. Myslę, że w perspektywie 5 - 10 lat.
-
2013/05/02 06:15:43
@Adam
Akurat tak się złożyło, że liberalne rozwiązania wymusza na naszym "niesocjalistycznym" kraju Unia właśnie. Unia rozbija monopole, uwalnia ceny i koryguje nadmiar regulacji. Od wprowadzania socjalizmu są nasi suwerenni politycy, osobliwie ci, co najwięcej pyszczą o suwerenności.
-
2013/05/02 07:27:03
Czy się nie cieszymy? I tak i nie. I dobrze to i źle. No bo dla młodych fakt, że są Europejczykami to już oczywistość, więc nic specjalnego, więc z czego się cieszyć? Nie wyobrażają sobie, że mogłoby być inaczej. A starzy wiecznie narzekają, choć po cichu, np. na Twoim blogu :), przyznają, że dobrze się stało.
Moje lęki są bardziej związane z tym, że zaprzepaścimy szanse związane z wejściem do Unii, niż z tym, że stracimy tożsamość (tego to już naprawdę nie rozumiem).
-
2013/05/02 07:41:17
@Twardakobieta
Obyczaje najtrudniej się zmienia, my lubimy narzekać, a jak już się cieszyć, to z tego, że nielubiany sąsiad złamał nogę.
-
2013/05/02 07:42:37
@Adam
Sam na to wpadłeś i potrafisz podać konkretne przykłady czy tylko powtarzasz zasłyszane frazesy?
-
2013/05/02 07:45:05
@Starszy
Ci nasi rodzimi socjaliści wiedzą wszystko lepiej i dlatego uważają, że państwo powinni regulować każdy aspekt naszego życia. Oczywiście państwo pod ich przywództwem.
-
2013/05/02 07:50:57
@Avianca
To normalne - młodzi nie mają porównania z czasami słusznie minionymi. To co dla nich jest oczywiste - w naszej pamięci zapisało się zupełnie inaczej. Jak wytłumaczyć komuś urodzonemu w wolnej Polsce jak można nie mieć paszportu w domu? Lub ze spraw bardziej prozaicznych - jak wielka radością może być zakup papieru toaletowego?
-
Gość: adam, afke195.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/02 10:37:43
@marzatela
Sam wpadłem. Nie przywołując juz przykładu z krzywizną bananów, czy marchewką-owocem, należy przypomnieć regulacje unijne, dotyczące przydziału kwot połowowych, kwot produkcji mleka, regulacje dotyczące emisji CO2, działlność UOKiK, która zdusi przedsiębiorczość i wiele, wiele innych. To są wszystko rozwiązania biurokratyczne, powodujące wzrost kosztłów własnych gospodarki i zmniejszające jej wydajność. A kraje azjatyckie, które mają w nosie zalecenia inijne rozwijają się i opanowują również rynki unijne.
-
2013/05/02 11:00:57
@Adam
Kwoty połowów czy też emisja CO2 wynikają głównie z faktu, że Polska nie leży na Marsie i niszcząc środowisko, niszczymy je wszystkim wokół, nie tylko sobie. Innej planety do dyspozycji nie mamy, więc nie zwalaj winy na na UE.
Jeśli chodzi o UOKiK - to jest to nasza rodzima instytucja, a jej głównym zadaniem jest właśnie rozbijanie monopoli, aby stworzyć korzystne warunki do rozwoju konkurencji czyli coś zupełnie przeciwnego niż socjalizm.
Czy jesteś pewien, że chciałbyś być pracownikiem w krajach azjatyckich? Ja zdecydowanie nie i to nie tylko dlatego, że oglądając migawki z Bangladeszu, jakoś nie dostrzegłam tam radości na twarzach tamtejszych pracowników.
-
2013/05/02 11:03:26
9 zmarnowanych lat
-
2013/05/02 11:11:44
@Jacek
Zmarnowałeś te lata? Szkoda, większość je wykorzystała z pożytkiem dla siebie. To teraz możesz usiąść i narzekać, że gdybyś wykorzystał te szanse, które dała nam UE, żyłbyś zupełnie inaczej.
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 03:26:09
@marzatela
Oj, marzatelo, chyba jesteś bardzo młoda, bo niewiele rozumiesz. Twierdzisz, że kwoty połowowe, czy kwoty produkcji mleka, miesa, czy innych dóbr mają na celu ochoronę środowiska? Nie, mają one celu ochronę rynków krajów "starej" Unii, kosztem polskiego rynku. Nie mówiąc o bzdecie w postaci kwot emisji CO2, które jedynie mają na celu dać okazję zarobić handlarzom emisjami, bo opierają sie na całkowicie fałszywym założeniu o wpływie antropogenicznych emisji CO2 na klimat. Emisje są zagadnieniem światowym i z faktu, że my je ograniczamy, wcale nie wynika, ze świat je ogranicza, ale świat dzieki temu się rozwija, a my się zwijamy. Natomiast, jeśli idzie o działalność GUOKiK, to zechciej się jej przyjrzeć. Na przykład na stronie www Urzędu zapoznaj się z tak zwanym rejestrem klauzul zabronionych. Zobacz, jakimi durnotami zajmuje się urząd finansowany z naszych podatków i zrozum, że przedsiębiorcy narażeni na kary z tytułu wykroczenia poza te idiotyczne przepisy muszą, tak MUSZĄ, w swojej kalkulacji prowizji wliczać, ze poniosą z tego tytułu straty. A my, ich klienci, zapłacimy więcej. A konkurencyjnoiśc naszej gospodarki będzie mniejsza. Mylisz się takze uważając, ze GUOKiK działa "suwerennie". Duża część jego decyzji, to wynik zastosowania prawa unijnego. Czym prędzej Polska wystąpi z UE, tym lepiej. Mądrzejsi od nas mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa, są już blisko podjęcia takiej decyzji.
-
2013/05/03 06:36:45
@Adam
Strasznie jesteś w sobie zadufany, traktując innych z taka protekcją. Tym razem jednak argument nietrafiony - nie jestem bardzo młoda, w dorosłe życie weszłam w stanie wojennym, pamiętam dobrze czasy PRL-u i obserwowałam rodzącą się demokrację. I wbrew temu, co piszesz - rozumiem wiele i w dodatku tez potrafię liczyć - zawsze byłam bardzo dobra z matematyki.
Świat nie stoi w miejscu, idzie naprzód. Unia bez nas też poszłaby do przodu, my sami poza Unią również. Punktem odniesienia byłaby chyba jednak raczej Białoruś. No, chyba że naprawdę uważasz, że moglibyśmy być samowystarczalni. W Korei Płn. się to nie sprawdza, no ale może nam by się udało?
Można też uważać, że wprowadzane przez UOKiK przepisy są idiotyczne, powinna panować wolna partyzantka. I narzekać na to, że jak konsumenci jesteśmy na każdym kroku łupieni i oszukiwani. W stosunku do Brytyjczyków nie mam żadnych kompleksów i nie bardzo wiem co dla Ciebie znaczy mądrość, skoro uważasz, ze są mądrzejsi? Jakie kryterium bierzesz pod uwagę? Historia bardzo nas różni, wynikający z tego poziom zamożności również. WB dużo mówi o wyjściu z UE, ale póki co - tylko mówi. Przyczyny, dla jakich jest to rozważane nas nie dotyczą. W naszym przypadku byłaby to klęska.
Choć oczywiście masz prawo narzekać - mamy demokrację i wolność poglądów. Choć też nie wszystkim się to podoba.
-
2013/05/03 07:10:52
Ty Adamie pewnie za to jesteś stary jak dąb Bartek i z tego powodu na wpół ślepy. Czepiasz się szczegółów (zresztą nierzetelnie), a nie raczysz zauważyć podstawowej rzeczy. Jeśli kraj o niskich kosztach pracy wchodzi do wspólnego obszaru celnego z krajami o kosztach wysokich, to tylko ostatnia dupa wołowa by tego nie wykorzystała. Polska wykorzystała. To po pierwsze. Po drugie jakby nie przeregulowana była Unia, to Polska przed przystąpieniem była przeregulowana dwa razy bardziej. Kolejne suwerenne rządy pluły ustawami, że aż miło. To niby co? Jakby Unii nie było toby się czarni i czerwoni socjaliści samoograniczyli? Bzdura. A co do tych unijnych regulacji... Owszem, jest mnóstwo głupich. Pisałem o tym często. Ale większość to po prostu wypracowane latami korzystne standardy prawne i cywilizacyjne. Np odkąd nasz zdegenerowany system prawny ma punkt odniesienia w Strasburgu, zaczął się powoli cywilizować.
A zresztą, co ja ci będę tłumaczył. Skoroś taki wiekowy....
-
2013/05/03 10:51:03
@starszy58
Masz rację. Również co do mnóstwa głupich przepisów. Ale jest takie przysłowie: nie święci garnki lepią. Jeżeli więc taką głupotę widzimy, to nie zwalajmy na jakąś bezosobową Unię. Takie bzdury powstają przy udziale europarlamentarzystów - polskich również!
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 13:40:31
@starszy58, @marzatela
Starszy58, masz rację, zakładając, że 58 to dwie pierwsze cyfry Twojego PESEL'a, to ja Twój nick odbieram jako dzieciuch58, co wcale nie oznacza, że jestem w wieku Bartka. Marzatelo, w stanie wojennym, gdy Ty dorosłaś, ja już byłem wykładowcą akademickim. Dlatego to, co Ty uważasz za zadufanie, tak naprawdę jest świadomością własnej wiedzy i doświadczenia. Akapitu "Świat nie stoi... ...ale może by nam się udało?" nie komentuję, bo są to wyłącznie komunały i złośliwostki. Natomiast, jeśli idzie o GUOKiK, to namawiam do zapoznania się z rejestrem ponad 4000 klauzul zabronionych, a później podyskutujemy, bo na razie, Ty swoje opinie opierasz na tym, co Ci wmówiono, a nie na tym, co gdybyć chciała, mogłabyś wiedzieć. Wyjaśniam, obywatele UK są mądrzejsi, bo kierują się w wyborach interesem własnego kraju, a nie wyimaginowanym poczuciem wspólnoty. Wyjaśnij, proszę, dlaczego uważasz, że wyjście Polski z UE byłoby klęską. Po pierwsze Polska na takich warunkach nie powinna tam wchodzić. A teraz Szanowny starszy58. Napisałeś: "Jeśli kraj o niskich kosztach pracy wchodzi do wspólnego obszaru celnego z krajami o kosztach wysokich, to tylko ostatnia dupa wołowa by tego nie wykorzystała. Polska wykorzystała." Czy masz na myśli wyprzedaż lub likwidację polskich zasobów (banki, firmy komunalne, firmy energetyczne, firmy farmaceutycze, teraz pora na komunikację - PKP, LOT)? A może myślisz o masowych wyjazdach z Polski wykształconych, energicznych, pręznych młodych ludzi? Tych najlepszych... "Po drugie, jakby nie przeregulowana był Unia, to Polska przed przystąpieniem była przeregulowana dwa razy bardziej." Masz na to jakikolwiek dowód, czy tylko tak sądzisz, bo Ci wmówiono? "A co do tych unijnych regulacji... ...Ale większość to po prostu wypracowane latami korzystne standardy prawne i cywilizacyjne". Poproszę o przykłady, podyskutujemy. "Np odkąd nasz zdegenerowany system prawny ma punkt odniesienia w Strasburgu, zaczał powoli się cywilizować". Po pierwsze, z założenia decyzje, jakie zapadają w Strasburgu nie mogą zapadać w polskim interesie. Ale, pomijając to ogólne zastrzeżenie, czy jako przejawy tego cywilizowania się podajesz przykład komornika uniewinionego, mimo zajęcia oszczędności osoby, która nikomu nie była nic dłużna, a może odstąpienie od ukarania ewdentnej korupcji z uzasadnieniem, że zastosowano wobec podejrzanej policyjne metody operacyjne, przy równoczesnej tolerancji na stosowanie policyjnych metod podczas łapania gapowiczy w tramwaju (nieumundurowani kontrolerzy). A może chodzi Ci o ukaranie Polski za to, że nie zmusiła lekarzy do złamania obowiązujacej prawnie klauzuli sumienia i nie zmusiła ich do dokonania aborcji? I jeszcze drobiazg, który mnie rozbawił. Napisałeś: "A zresztą, co ja ci będę tłumaczył. Skoroś taki wiekowy..." Czyżbyś, Szanowny zapomniał, że w UE obowiązuje zakaz dyskrymiancji ze względu na wiek? Taki z Ciebie Europejczyk...
-
2013/05/03 14:57:37
@Adam
Pisząc o zadufaniu - właśnie taką postawę miałam na myśli: Twoje własne przeświadczenie o wiedzy i doświadczeniu i traktowanie wszystkich z góry, a na wszelki wypadek podkreślając, że byłeś wykładowcą akademickim. Problem jednak w tym, że nie masz tu czynienia ze swoimi studentami, a mając wiedzę w jakiejś dziedzinie - wcale tego nie neguję, nie oznacza to jednak, że automatycznie stajesz się autorytetem we wszystkim i dla każdego. A ponieważ studia już dawno skończyłam, trudno mi będzie zlecać wykonanie zadania domowego w formie zajrzenia do rejestrów klauzul niedozwolonych. Wyrosłam z tego i sama decyduję o tym, czym się interesuję.
Może dlatego nie mam kompleksów, nie czuję się głupsza od innych nacji?
A tak na marginesie - to Twoim zdaniem komornik zabierający pieniądze emerytce to wina ETS czy KE? A łamanie podstawowych standardów państwa prawa to wina Brukseli czy wielka zasługa IVRP?
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 15:13:23
@marzatela
Oczywiście, marzatelo, zadania domowego Ci zadać nie mogę. Ale, wybacz, skoro stajesz w szranki dyskusji, nie mając podstawowych infoirmacji, to nie jesteś partnerem. Chciałem Ci pomóc, abyś te informacje zdobyła. Ale skoro się bronisz przed wiedzą... A co do pytnia o komornika.. Ja tu o winie nie wyrokowałem, wskazałem jedynie, że nie jest prawdziwy pogląd starszego58 o wzroście standardów wykonywania polskiego prawa w wyniku nadzoru patronalnego ze strony UE (pełniącej w tym przypadku rolę feudała).
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 15:17:24
@marzatela
I jeszcze jedno. Napisałaś: "A łamanie podstawowych standardów państwa prawa to wina... ...czy wielka zasługa IVRP?" Dowody uzasadniajace taki pogląd na stół, poproszę! Ale dowody, a nie propagandowy bełkot.
-
2013/05/03 16:33:42
@Adam
Problem w tym, że jesteśmy na moim blogu, a notka dotyczy nie działalności UOKiK, a rocznicy wejścia Polski do UE, o jakim więc przygotowaniu mówimy? Może załóż blog, wówczas łatwiej będzie Ci narzucać tematy, na które chcesz dyskutować.
Nie bardzo też rozumiem - jakich dowodów i na co chcesz ode mnie? Przeważająca część wyroków przegrywanych przez Polskę w Strasburgu to łamanie co najmniej jednego z praw człowieka. Możesz sam sobie sprawdzić, ja ani nie mam kompetencji ani czasu ani ochoty, żeby przytaczać tu dowody przedstawione przed Trybunałem.
-
2013/05/03 16:43:25
Drogi wykładowco akademicki Adamie (jak przypuszczam docencie). Przykładowo mam na myśli: Eksport przemysłówki, usług i spożywki na niespotykaną skalę (pkt1). Największą ilość koncesjonowanych zawodów w Polsce, prawie dwa razy większą niż unijna średnia (pkt2). Przegrywane taśmowo przez Polskę sprawy o przewlekłość postępowania (pkt3). To i dziesięć razy tyle. Widzi, kto zachował zdolność przyjmowania do wiadomości faktów. Niestety taka zdolność ulega z wiekiem atrofii.
Generalnie rozśmiesza mnie powoływanie się na dawne zasługi i stuletnie doświadczenie życiowe. Taki gość to z reguły zacietrzewiony i zafiksowany na tezie demagog. I to miałem na myśli w ostatnim zdaniu poprzedniego komentarza.
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 17:11:05
@marzatela
Szanowna, po kolei. "notka dotyczy nie działalności UOKiK, a rocznicy wejścia Polski do UE". Oczywiście. Wątek dotyczący UOKiK wywołałem, aby wykazać na konkretnym przykładzie poziom bezsensownego zbiurokratyzowania UE, który powoduje wzrost kosztów działalności i spadek konkurencyjności gospodarek krajów UE, w tym gospodarki polskiej. Tyle, że bogate kraje UE mają z czego tracić, a my nie za bardzo.
"Nie bardzo też rozumiem - jakich dowodów i na co chcesz ode mnie?" Dowodu na to, że insynuacja skierowana przeciwko koncepcji IV RP ma jakieś uzasadnienie, poza niechęcią, którą demonstrujesz. Oczywiście, marzatelo, jeśli drażnią Cię inne, niż apologetyczne głosy w dyskusji, zabierać głosu nie muszę. Tyle, że, wobec wyłącznie pozytywnych wypowiedzi, nie będzie to dyskusja.
-
2013/05/03 17:34:23
@Adam
Skoro sprawa UOKiK była tylko wrzuconym przez Ciebie przykładem, to dlaczego zarzuciłeś mi brak przygotowania do tego tematu?
Ja nie oczekuję, że wszyscy którzy odwiedzili mój blog, będą się ze mną zgadzać. W ramach różnego spojrzenia na to samo trudno jednak jako merytoryczne ocenić argumenty odwołujące się do wieku czy też pouczenia w belferskim stylu "bo ja byłem wykładowcą akademickim".
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 17:47:23
@straszy58
"Drogi wykładowco akademicki Adamie (jak przypuszczam docencie)" Mylisz się, już szczęśliwie, emerycie. Same korzyści, zero obowiązków.

"Przykładowo mam na myśli: Eksport przemysłówki, usług i spożywki na niespotykaną skalę (pkt1). " Zapomniałeś dodać - rekordowe bezrobocie, szybko rosnący dług wewnętrzny, itd.

"Największą ilość koncesjonowanych zawodów" Liczbę, Szanowny. Zawody koncesjonowane można policzyć, więc "liczbę". Ilość, to byłaby mąki. A to źle, czy dobrze, że jest ich wiele? Pewno Unia twierdzi, że źle?

"Przegrywane taśmowo przez Polskę sprawy o przewlekłość postępowania (pkt3). " To pewno prawda. Tylko, co to daje, poza tym, że podatnik za to płaci? A, jak nie zapłaci, to przyjdzie komornik i ściągnie z sąsiada.

Niestety ulegasz, Szanowny, manipulacji i propagandzie. UE jest organizmem zbiurokratyzowanego socjalizmu. Przez to jest mniej sprawna, niż inne gospodarki. I poniesie klęskę. Właśnie dlatego, że jest mniej sprawna. I żadne czary-mary, żadne zamawiania rzeczywistości nie pomogą.
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 17:54:52
@marzatela
Marzatelo, czytaj to, co zostało napisane, a nie to, co Ci się wydaje, że napisane być powinno. To była Twoja deklaracja, że nie chcesz zapoznać się z wykazem klauzul zabronionych. Masz do tego prawo, ale dalsza dyskusja w tym zakresie staje się niemożliwa. Przepraszam za te belferskie nawyki, ale to była poniekąd reakcja na uprzejme powitanie "Sam na to wpadłeś i potrafisz podać konkretne przykłady czy tylko powtarzasz zasłyszane frazesy?"
-
2013/05/03 18:06:47
@Adam
No właśnie - kto wspomniał pierwszy o tym wykazie czy w ogóle o UOKiK? Ja?
A nad tymi belferskimi nawykami - to osobiście radziłabym Ci popracować - w sieci to nie działa. Autorytet trzeba sobie tu wypracować.
-
Gość: adam, afdx146.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/03 18:15:06
Dziękuję, marzatelo, za dobrą radę. Teraz to Ty usiłujesz zabawiać się w belfra. Natomiast, co do UOKiK, to przepraszam, czy Ty na pewno umiesz czytać ze zrozumieniem? Wyciągnąłem ten przykład, aby udowodnić swoją tezę. Ponieważ zadeklarowałaś, że z dowodem nie zamierzasz się zapoznać, przerwałem ten temat. Czegoż jeszcze oczekujesz?
-
2013/05/03 20:11:25
@Adam
Ręce opadają - to w końcu napisałeś czy wydawało mi się, że powinieneś napisać?
A jeśli chodzi o zabawę w belfra - to nie sądzisz, że czasem dobrze zobaczyć jak to wygląda z drugiej strony?
-
Gość: adam, afcn127.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/05/05 02:17:15
Sorki, dziecko, Ty nie rozumiesz, co się do Ciebie mówi. Koniec dyskusji tym razem.
-
2013/05/05 06:19:05
@Adam
Argument na najwyższym poziomie. Kiedyś pewnie nawet na niektórych działał?











ministat liczniki.org


Komentarze.eu - Przegląd polskiej blogosfery
Blogi Polityczne