Żyję tu i teraz i nie jest mi wszystko jedno co się dzieje wokół mnie . To moje subiektywne spojrzenie na Rzeczypospolite ...
Blog > Komentarze do wpisu

Tzw. kompromis

Do napisanie tej notki przymierzałam się już od tygodnia - gdy w TVN24 usłyszałam o propozycji tzw.kompromisu przedstawionego przez Michała Ujazdowskiego. Temat jest nadal aktualny, a w świetle ostatnich wydarzeń - może nawet jeszcze bardziej?

Przede wszystkim podstawowym nieporozumieniem jest to, że politycy PiS, ale także ugrupowania Kukiz'15 sprowadzają problem Trybunału Konstytucyjnego do personaliów. Z całym szacunkiem dla sędziów TK, ale nie ma znaczenia, czy zasiada tam sędzia Kowalski czy Malinowski. wybrany głosami takiej czy innej większości parlamentarnej. Grudniowa nowela ustawy o TK paraliżuje ich wszystkich tak samo, niezależnie od "nadania politycznego". Kolejność rozpatrywania spraw wg kolejności zgłoszeń powoduje, że TK po prostu staje się niewydolny. Jak to opisała jedna z zaprzyjaźnionych blogerek w notce Co by było gdyby - dobrym porównaniem jest szpitalna izba przyjęć. Jeśli zawałowca czy ofiarę wypadku ustawimy na końcu kolejki, gdyż kilku pacjentów z katarem lub chorym palcem przyszło wcześniej - to efekty będą fatalne. Dokładając do tego wymóg, że każdy pacjent musi być przebadany przez grupę 5 lekarzy różnych specjalności - może się okazać, że nawet ci pacjenci z katarem zanim uzyskają poradę, będą mieć już zapalenie płuc.

Z Trybunałem Konstytucyjnym jest tak samo - są sprawy mniejszej i większej wagi, wymagające więcej lub mniej czasu oraz różnego zaangażowania sędziów. Nie da się wprowadzić tu urawniłowki. I to na tym właśnie polega prawdziwy i faktyczny paraliż TK, całkowicie uniemożliwiający mu pracę. O jakim kompromisie można więc tu mówić? I jaki wpływ na rozwiązanie problemu mogłoby tu mieć poparcie polityczne udzielone poszczególnym sędziom?
9 marca 2016r. TK wydał wyrok: nowelizacja ustawy o Trybunale Konstytucyjnym jest niezgodna z Konstytucją. I tyle. Orzeczenie to nie wymaga już żadnego zatwierdzania - ani przez prezydenta, ani premiera ani szefa partii mającej większość w sejmie. Teraz pozostała do wykonania tylko czynność techniczna: publikacja w Dzienniku Ustaw.

Być może warto się zastanowić nad zmianami w Trybunale Konstytucyjnym, a konkretnie nad sposobem powoływania sędziów, tak, aby pozbyć się wszelkich politycznych konotacji. Tu z pewnością może być miejsce na kompromis i ponadpartyjne porozumienie.
A przy okazji: w polskim prawie obowiązuje domniemanie, że póki TK nie zdecyduje inaczej - każda ustawa jest zgodna z Konstytucją. Ta sama zasada obowiązywała również w poprzedniej kadencji sejmu, gdy Andrzej Duda nie zaprzysiągł sędziów wybranych przez  koalicję PO-PSL. Szkoda, że wówczas nikt nie pamiętał o tej zasadzie,

A na zakończenie (choć może od tego powinnam zacząć?) - wielkie uznanie dla Profesora Andrzeja Rzeplińskiego. Jest dziś symbolem walki o państwo prawa i prawdziwym strażnikiem Konstytucji. Należy mu się nasz szacunek i wsparcie.


niedziela, 13 marca 2016, marzatela







Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/14 05:18:31
Zadziwiają mnie niekonsekwencje tego wpisu. Niby PIS, czepia się Rzeplińskiego , a nie powinien się zajmować tym, kto i przez kogo wybrany, zasiada w TK. Sama na końcu wpisu uznajesz Rzeplińskiego symbolem walki o wolność i demokrację -czyli jednak ma znaczenie, kto zasiada w TK, ustanowionym przez Jaruzelskiego w stanie wojennym.Uważam że w kraju demokratycznym, TK jest zbędnym kwiatkiem do kożucha -Polska przez 190 lat nie miała TK , (Szwajcaria też go nie ma) i jakoś egzystowała.
TK sam się sparaliżował odkładając sprawy "nieważne" "ad calendas graecas".
Ponoć, kilkunastu sędziów TK, ma stu trzydziestu pracowników "logistyki"?
Co stoi na przeszkodzie ,żeby działać zgodnie z uchwałą sejmu o kolejności rozpatrywania spraw????????? Działalność KOD powoduje sztuczną mgłę wygodną dla PIS - ponoć w dwa miesiące zadłużyli kraj o następne 20 mld $ ,to mnie bardziej boli. Porównywanie chorej instytucji TK, do następnej chorej, służby zdrowia, jest jak najbardziej uprawnione. Chore ustawy stoją w kolejce do lekarza, a zdrowi obywatele emigrują do pracy za granicę. :-)
-
2016/03/14 07:29:48
Niestety, Robotnik ma rację. Nie jest wszystko jedno, kto zasiądzie w TK. Jeśli TK zasilą sędziowie z nadania PiS, to tak jakbyśmy TK nie mieli. To taka opcja, w której nie ma dyskusji ani kompromisów. I tego chyba nie rozumie Komisja Wenecka, proponując wspólne rozstrzygnięcia. Nie znają Kaczyńskiego.
-
2016/03/14 07:32:53
@Robotnik
Jeszcze raz,tym razem wolniej: PiSowska nowelizacja ustawy (nie uchwała) powoduje, że TK jest sparaliżowany, niezależnie od tego, kto w nim zasiada. W ostatni czwartek TK orzekł, że jest ona niezgodna z Konstytucją. Teraz wystarczy tylko opublikować wyrok i można ewentualnie wrócić do kompromisu.
Twoje argumenty historyczne do mnie nie trafiają. Pod zaborami nie było Polski w ogóle, więc idąc Twoją logiką - po co nam niepodległość?
TK powstał w 1986 roku czyli rzeczywiście w PRL i co z tego? Teraz działa na podstawie Konstytucji przyjętej przez naród w referendum, to mało? Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować projekt nowej konstytucji (nawet bez TK), ogłosić referendum do jej przyjęcia i pogodzić się z wolą narodu.
Nie rozumiem zupełnie też, co KOD ma wspólnego z nieudolnymi rządami PiS? Zadłużają kraj i to jeszcze nawet zanim zaczęli wypłacać 500zł na niektóre dzieci.
-
2016/03/14 07:37:13
@Avianca
Coś chyba mi nie wyszło z tą notką. Chodziło mi o podkreślenie tego, że na podstawie tej noweli każdy skład TK byłby sparaliżowany. Nie jest więc żadnym kompromisem mówienie tylko o personaliach, przede wszystkim cała ta nowela jest niekonstytucyjna.
-
2016/03/14 08:05:37
TK prawdopodobnie wymaga poprawy. Może nawet słuszne są żądania, by konstytucjonalnością ustaw zajmował się Sąd Najwyższy. Nie ma jednak mowy o kompromisie, gdy łamane jest prawo. Najpierw należy wykonać wszystkie wyroki TK, a potem zastanowić się nad zmianami.
-
2016/03/14 08:16:51
@Ilenka
No właśnie...
To, co politycy nazywają kompromisem - w tym momencie nie jest żadnym kompromisem.
-
2016/03/14 08:29:02
najpierw trzeba wykonać wyroki , a potem można myśleć o dalszych krokach , po drugie kadencja sędziów TK jest dlatego tak długa by nie było możliwości obsadzenia TK "swoimi" . Do tej pory nikt z nas nie przyglądał się pracy TK bo działał sprawnie , a PIS-owi nie był na rękę już podczas poprzedniej kadencji , dlatego teraz swoje rządy zaczął od paraliżu TK . Przy Konstytucji lepiej nie grzebać , bo PIS ma swoją wersję i to już dawno ( przy okazji zawsze oprócz TK będzie można ruszyć inne sprawy ) . Wykonanie wyroków TK z 3 , 9 grudnia i ten z marca to jedyny kompromis .
-
2016/03/14 08:43:32
Całą tą gadaninę o naprawie TK kupiliśmy jak durnie w imię owego kompromisu. Prawda jest taka, ze TK działał całkiem dobrze, a sędziowie dzięki jego konstrukcji stawali się prawdziwie niezależni, mimo partyjnych nominacji. Żadna jednak konstrukcja nie przetrwa frontalnego ataku większości parlamentarnej przeprowadzonego z niegodziwych pobudek. Pisowski "kompromis" sprowadza się do propozycji: No dobra, rozwalimy Trybunał trochę mniej, jak tak się upieracie.
@Robotnik
Tylko kompletne zaślepienie może powodować przekonanie, że w demokracji Sąd Konstytucyjny jest niepotrzebny. Polecam lektury dotyczące genezy i działalności europejskich sadów konstytucyjnych.
-
2016/03/14 09:21:14
@Robotnik:
Dla mnie to wygląda tak, jakby złodziej ukradł Ci telewizor i twierdził, że to Ty zacząłeś, bo kupiłeś go w podejrzanym sklepie i nie wiadomo, czy odprowadzono VAT, a w ogóle to krzyczenie: "łapać złodzieja" zakłóca ciszę nocną. Zresztą, do lat 60-tych Twoja rodzina obywała się bez telewizora, co wskazuje, że to zbędny komunistyczny wynalazek.
Bo tak się zachowuje PiS -- łamią brutalnie prawo i tłumaczą się, że inni je trochę naciągnęli, więc to dozwolone. A protesty zakłócają spokój w Polsce i utrudniają pracę rządowi. No i niektórzy nie mają TK...
-
2016/03/14 09:34:44
Starszy słusznie prawisz. Też tak myślę. Dali wyraz dobrej woli, bo przesłali sprawę do sejmu :))))
-
2016/03/14 10:24:21
A bo Wy nie wiecie, o co z tym komunistycznym wynalazkiem chodzi. PiS jako swoista reinkarnacja PZPRu niejako musi mieć z TK na pieńku. Po pierwsze to nie była suwerenna decyzja Partii tylko warchoła Jaruzelskiego, który niecnie i podle w 81 jedynie słuszny aparat wziął pod but, a w 89 pozwolił spuścić w klopie. Po drugie wymusili to burżuazyjni imperialiści z zachodu. Argument o komunistyczności TK jest tu rzecz jasna tylko zasłoną dymną, bo otwarte przyznanie się do własnych korzeni jeszcze passe.
-
2016/03/14 10:40:44
@Obsmarowaczka
Dlatego podkreślam referendum. Konstytucja to zbyt poważna sprawa, aby pozwolić tylko politykom na decydowanie.
-
2016/03/14 10:43:51
@Starszy
Tym bardziej jestem pełna podziwu dla Prof.Rzeplińskiego.
Jeśli PiSowi uda się przepchnąć ustawę o obrocie ziemią - to może się okazać, że świadomość znaczenia TK trafi pod strzechy i to na najmniejszej nawet wsi.
-
2016/03/14 10:44:26
@Pak
Dobre porównanie.
-
2016/03/14 10:47:29
@Avianca
Do sejmu trafiła opinia Komisji Weneckiej, w sprawie publikacji wyroku TK sejm nie ma nic do zrobienia.
A przesłanie opinii do sejmu to pomysł na dalsze rozmydlanie, przeciąganie problemu i zrzucanie odpowiedzialności na opozycję.
-
2016/03/14 10:48:19
@Kmat
Prezes ma zawsze rację.
Prezes ma zawsze rację.
Prezes ma zawsze rację.
Prezes ma zawsze rację.
Prezes ma zawsze rację.
itd.
-
2016/03/14 11:30:41
Już po wielokroć, w komentarzach, na różnych portalach pisałam, ale znowu zacznę od alfabetu. Już pierwszy tu komentator (robotnik) nie doczytał uważnie tekstu autorki, więc polemizuje z tym czego tam nie ma. Napisano: " Jest dziś symbolem walki o państwo prawa i prawdziwym strażnikiem Konstytucji." Z czym się całkowicie zgadzam. O "państwo prawa" robotniku, nie "o wolność i demokrację". Mit o rzekomym pochodzeniu instytucji Trybunału Konstytucyjnego od komunistycznych, PRL-owskich władz, też już został tu wyjaśniony (kmat). Dodam, że jak widzę co robi Kaczyński z TK i w ogóle z prawem, jak interpretuje zasady, to się zastanawiam, jakim cudem od tego samego nauczyciela, teorii państwa i prawa, się uczyliśmy (w tym ja i dziesiątki tysięcy innych prawników). Podobno Jaro jest wielbicielem prof. Stanisława Ehrlicha?
Wracając do alfabetu, Konstytucja to USTAWA ZASADNICZA i wszystkie inne akty prawne MUSZĄ być z nią zgodne. Dotyczy to nie tylko ustaw, lecz wszystkich aktów prawnych, w tym uchwał, rozporządzeń, zarządzeń, po mnie może istotne dla ogółu, ale równie ważne dla systemu, statuty czy regulaminy. Mowy więc nie ma, by sugerować jakąś osobność (oddzielność) Konstytucji, od całej reszty prawa (a to się robi!). Funkcjonariusze PiS, jak widać, mają głęboko zakorzeniony w mentalności system, gdzie Konstytucja i cała reszta prawa normatywnego sobie, a i tak najważniejsze były ustalenia egzekutywy partii. To niestety nie jest śmieszne, to tragedia.
Przy takiej ekipie rządzącej siedzimy w czarnej dziurze, dudą zwanej, od tegoż bowiem panrezydenta (nie zaprzysiężenie trzech sędziów), się ta spirala zaczyna. Dwie Beaty (folklorystka i administratywistka), dziurę tylko pogłębiają.
Na koniec "ręce precz od Konstytucji"! Jeżeli nawet potrzebowała by ona jakichś korekt, czy uszczegółowień, to nie teraz! Najdrobniejsze nawet zmiany w ustawie zasadniczej mogą być dokonywane tylko wówczas, gdy jest na to "zgoda narodowa". Przy obecnym podziale społeczeństwa, mowy o tym być nie może, a już na pewno nie pod byle pretekstem (n.p. po to by zwiększyć liczbę sędziów TK). Mam nadzieję, że wkrótce nawet Kukiz to zrozumie.
Pomyślności.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/14 17:03:09
@marzatela
Też bardzo woooooooooooolnooooooooooo . TK ma zaległe sprawy z powodu swojego nieróbstwa !!! Może za mało zarabiają?
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/14 17:25:10
@ikka133
Doczytałem ,doczytałem i dałbym głowę, że o porannej godzinie, (2016/03/14 05:18:31) było napisane, iż pan Rzepliński, stoi na straży wolności i demokracji, ale widocznie jeszcze śniłem ( .....miałem sen ,wielki sen....) że sędzia TK, może stać na straży wolności i demokracji. Wyprowadziłaś mnie z błędu ,pan Rzepliński stoi zaledwie na straży państwa prawa i konstytucji . Czyli mogę powiedzieć, że po przeflancowaniu, pana Rzeplińskiego do Korei Północnej, będzie on tam stał apolitycznie, na straży prawa i konstytucji??????
Teraz dopiero zrozumiałem, że od obrony demokracji, jest podskakujący na ulicach KOD, od kablowania do Uni jest opozycja parlamentarna, a pan Rzepliński broni się przed paraliżem. Wielu mężczyzn w jego wieku, chciało by mieć sparaliżowane niektóre członki -to taki optymistyczny żart w stylu Macieja S. :-)

-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/14 17:40:25
@starszy58
W DEMOKRACJI , Trybunał Konstytucyjny jest niepotrzebny, bo to OBYWATELE piszą konstytucję. Sądy są potrzebne na styku, władza wykonawcza -obywatel. Suweren, ma prawo, napisać sobie takie prawo, jakie mu sie podoba ,a sądy pilnują, by żadne dupki go nie łamały.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/14 17:59:33
@pak4
Że co ??????????? Pis mi ukradł telewizor, a ja jestem paserem, który nie odprowadził VAT-u? Ja nie mam telewizora firmy "Demokracja" i nie krzyczę podskakując "łapaj złodzieja". Pis nie ukradł mi demokracji bo nigdy jej nie miałem.
Że żarówkę wynalazł radziecki uczony Zarówkow, a działającą żarówkę Edison, to wiedziałem ,ale że komuna wynalazła "telewizor-demokrację" to nie. :-)
-
2016/03/14 18:47:10
To nawet nie chodzi o to, że są sprawy mniejszej i większej wagi, ale przy wymogu kolejności rozpatrywania zgodnie z terminem przyjęcia, większość parlamentarna przed wprowadzeniem niezgodnej z Konstytucją ustawy mogłaby celowo zarzucić TK tysiącem innych spraw, by zajęty nimi nie mógł się wypowiedzieć o tej trefnej.
Podobnie jest z wymogiem 2/3 głosów sędziów TK, by ustawę uznać za niezgodną z Konstytucją. By sparaliżować TK, wystarczy mieć 1/3 swoich.
-
2016/03/14 18:51:14
@Robotnik,
Obywatele nie piszą Konstytucji, bo większość obywateli to debile, którzy nawet nie potrafią podać definicji, więc bądź łaskaw mi tu nie gloryfikować tępego buractwa, które się wypowiada w sprawie, o której nie ma pojęcia.
-
2016/03/14 19:08:25
@Robotnik,
Gdyby Hitler miał Twoją wypowiedź skierowaną do Pak4 mógłby z jej pomocą bronić Ustaw Norymberskich. Tak, tak, dobrze widzisz, porównuję Cię do hitlerowca, który wprowadzenie całkowitego paraliżu procedur demokratycznych uzasadnia mankamentami poprzedniej wersji demokracji i zamiast poprawiać niedociągnięcia, likwiduję demokrację. Powiem Ci tak: w swojej sekcie przejdą Ci takie pierdoły, ale nie tu.
-
2016/03/14 19:53:40
@robotnik
To są niebywałe bzdury, ten lud piszący prawo. Dobrze by było, gdybyś jednak naprawdę wczytał się w historię Szwajcarii i jej ustroju, oraz systemu prawnego.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/15 04:00:51
@baluwolanda
"................większość obywateli to debile............."- do której grupy siebie zaliczasz?

Ten Godwin to był fajny gość.
pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/15 04:12:06
starszy58

"Inicjatywa społeczna
Inicjatywa to jeden z elementów szwajcarskiej demokracji.
W przypadku, gdy jakaś grupa społeczna chce dokonać zmiany w konstytucji to musi wystąpić z inicjatywą. Może ona być przyjęta pod głosowanie tylko wtedy, gdy zbierze się co najmniej 100.000 podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie głosowania w sprawie tej inicjatywy. W przeciwnym razie inicjatywa "przepada".

Inicjatywa nie może pochodzić od parlamentu czy rządu, zarezerwowana jest tylko dla społeczeństwa, aczkolwiek władze te mogą odpowiedzieć na inicjatywę kontrpropozycją w nadziei, że naród przyjmie ich wersję.

www.szwajcaria.net/initiative.html

Także to miałem na myśli pisząc że lud pisze sobie prawo .

www.rp.pl/artykul/1067369-Szwajcarzy-odrzucili-propozycje-ciecia-pensji-prezesow.html
-
2016/03/15 06:41:06
@robotnik
Wybierasz sobie, co ci wygodne. Poczytaj raczej o Trybunale Federalnym. Znajdź podobieństwa i różnice między TK, a TF. Zadanie z WOS. Gimnazjum.
-
2016/03/15 09:33:29
@Robotnik
Nie będę powtarzać argumentów przytoczonych tu przez innych, szkoda czasu i klawiatury. Od siebie dodam tylko to, że KOD właśnie zbiera podpisy pod obywatelskim projektem ustawy o TK.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/16 04:58:26
@marzatela
Masz racje szkoda czasu i klawiatury, więc można zastosować metodę kopiuj -wklej. :-)
Pan Michalkiewicz tak pisze o panu Rzeplińskim :
"........Oto bowiem, kiedy w czerwcu ub. roku sejmowa większość zdominowana przez PO i PSL wybrała nadprogramowych sędziów do Trybunału Konstytucyjnego, to pan prof. Rzepliński przeszedł do porządku nad tym naruszeniem prawa. Dlaczego? Przecież nie dlatego, by tego nie zauważył. Posądzenie pana prof. Rzeplińskiego o taki brak spostrzegawczości byłoby niegrzeczne. Skoro zatem sprawiał wrażenie, jakby nie zauważył, to pewnie dlatego, że był dopuszczony do konfidencji i wiedział, że jest to prowokacja, obliczona na wciągnięcie PiS w działania balansujące na granicy prawa, albo ją przekraczające. Wprawdzie nie ma pewności, czy owi nadprogramowi sędziowie TK też byli dopuszczeni do konfidencji, ale trudno uwierzyć, by tacy tędzy prawnicy nie zdawali sobie sprawy z tego, co się dzieje. A jeśli zdawali sobie sprawę i pozwolili wybrać się w tym trybie, to niestety muszę uznać ich za szubrawców pozbawionych kwalifikacji moralnych wymaganych do sprawowania funkcji sędziego. Podobnie od tego momentu za szubrawca muszę uważać również pana prof. Andrzeja Rzeplińskiego. ................"
michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=3603
Zgadzam sie z tą oceną .
-
2016/03/16 07:07:57
@Robotnik
Każdy ma swoje autorytety, Michałkiewicz do moich nie należy.
Po uchwaleniu nowelizacji ustawy w poprzedniej kadencji - PiS zgłosił ją do TK. Potem ją wycofał i do sprawdzenia jej zgodności z Konstytucja zgłosiła ją PO. To jest prowokacja i w dodatku uzgodniona z Profesorem Rzeplińskim? Serio?
TK nie siedzi przy espresso i ciasteczkach, przeglądając gazety i zastanawiając się, czym by się tu zająć. Rozpatruje skargi konstytucyjne, które zostały zgłoszone.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/17 04:33:23
Z mojego punktu widzenia, TK właśnie siedzi przy ciasteczkach i wybiera, którą sprawę sobie rozpatrzy, nie biorąc pod uwagę kolejności spraw. Przecież stąd wziął się lament o "paraliżu". Natomiast komisja wenecka stwierdziła, że PO w poprzedniej kadencji nagięła prawo wybierając dodatkowych członków TK , a PIS brnie dalej w tym szambie. Więc opinia Michalkiewicza wydaje mi się zasadna.
-
2016/03/17 11:40:33
@Robotnik
Moim zdaniem - wiesz mało o specyfice pracy TK, powtarzając bzdury powielane przez PiS.
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/18 04:47:10
Trybunał Konstytucyjny to bzdura, i jest mało istotna dla mnie, jej "specyfika pracy".

"............Oba spotkania polsko-chińskie służyły popularyzowaniu wiedzy o polskim porządku konstytucyjnym, systemie prawa polskiego i polskim sądownictwie konstytucyjnym. Dla partnerów Trybunału Konstytucyjnego w innych państwach interesujące jest zetknięcie się z zasadami polskiego prawa i polskim porządkiem konstytucyjnym.
---------------------------------------------------
Orzecznictwo TK oceniane jako oryginalne i dojrzałe, zyskuje naśladowców, a nawet specjalizujących się w nim badaczy" - czytamy w komunikacie.
---------------------------------------------------

Biuro TK informuje, że "celem rewizyty było poszerzenie wiedzy strony chińskiej o istocie i roli sądownictwa konstytucyjnego......................". (www.tvn24.pl)

www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/trybunal-konstytucyjny-wyjazd-sedziow-tk-do-chin,606969.html
-
Gość: Robotnik, 94.154.25.*
2016/03/19 05:16:16
Ciekawie nawija i raczej nie powtarza pisowskich bzdur.
logikczytakonstytucjerp.wordpress.com/2016/03/10/skad-sie-w-polsce-biora-sedziowie-2/
-
2016/03/19 07:06:25
@Robotnik
Widzę, że Cię nie przekonam, trudno. Jeśli PiS dalej będzie tak szalał, może się okazać, że życie samo Cię nauczy, jak bardzo TK jest potrzebny.
-
2016/03/19 23:21:49
W sumie za TK może zaraz zatęsknić dość betonowy elektorat PiS czyli wieś galicyjska i nie tylko. Nowa ustawa o obrocie ziemią kopnie tę grupę dość mocno w tyłek. Bzdurne utrudnienia w handlu gruntami, problemy z dziedziczeniem, nieunikniony spadek wartości gruntów, sama radość. W sumie PSL dostał gwiazdkę z nieba, pytanie czy wykorzysta.
-
2016/03/24 17:50:17
Taki to kompromis jak z koziej du.y trąbka. PIS bierze wszystko albo nic!
-
2018/02/22 09:10:53
No i po czasie jakoś nikt tego za bardzo nie odczuł i było dość spokojnie. Tak jest zawsze ;)
-
2018/02/22 10:48:53
Nie ma co się dziwić, teraz jest taki czas że będzie się wszędzie przejawiał ten temat











ministat liczniki.org


Komentarze.eu - Przegląd polskiej blogosfery
Blogi Polityczne