Żyję tu i teraz i nie jest mi wszystko jedno co się dzieje wokół mnie . To moje subiektywne spojrzenie na Rzeczypospolite ...
Blog > Komentarze do wpisu

Międzynarodowy Strajk Kobiet

Strajk Kobiet

Były czasy, gdy 8 marca obchodzono Międzynarodowy Dzień Kobiet. Standardem był goździk + rajstopy wręczany w zakładach pracy. I tyle.
Świat się bardzo zmienił. W naszej obecnej rzeczywistości Święto Kobiet zmieniło się w Strajk Kobiet, też międzynarodowy. Przede wszystkim jednak zmieniła się świadomość kobiet - znamy swoje prawa i  ostro reagujemy na próbę ich ograniczania. Nie damy się uciszyć goździkiem czy tulipanem, w rękach mamy parasolki i nie wahamy się ich używać. Stając także w obronie demokracji i to nie tylko dla kobiet, ale dla wszystkich.
I wcale nie chodzi tu tylko o aborcję, in vitro itp. - liczy się poszanowanie standardów demokratycznego państwa prawa i możliwość wyboru. Same(i) chcemy decydować o sobie, władza nie wie lepiej co jest dla nas najlepsze. 


środa, 08 marca 2017, marzatela
Tagi: demokracja







Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2017/03/08 13:01:32
No jasne, taki drobiazg jak postulat nieskrępowanego niczym prawa do aborcji nie ugasi twojego entuzjazmu. To chyba hipokryzja, że z takimi poglądami prowadzisz blog religijny. Wszystkiego Dobrego w Dniu Kobiet, Międzynarodowym Dniu Kobiet, miłego strajkowania.
-
2017/03/08 13:21:37
@Furfural
Swoją wypowiedzią wyraźnie pokazujesz, że ulegasz propagandowej retoryce niektórych mediów. Łatwo się dyskredytuje uczestniczki manifestacji robiąc wrzutkę w stylu "aborcja na życzenie i bez ograniczeń". Co ma to jednak wspólnego z prawdą? Czy naprawdę uważasz, że kobiety są tak głupie, że tylko o to chodzi? Inna kwestia, że prawo do aborcji wcale nie oznacza obowiązku, a kobieta to nie tylko macica.
W tych demonstracjach biorą udział kobiety o różnych poglądach - widać łączy je coś, co jest bardzo ważne.
I nie mam zamiaru tłumaczyć się z tego, że prowadzę blog o tematyce religijnej. To moje prawo.
-
2017/03/08 13:55:35
Cześć, witam ponownie. Ja , jako mężczyzna traktuje Wasze święto właśnie "tradycyjnie". Kwiaty dla partnerki, jakiś mały prezent, zaproszenie na drinka. O Waszym strajku nie myśle wogóle, choć nie znaczy to, że o nim nie wiem. Z postulatami strajkujących kobiet zgadzam się tylko częściowo, ale muszę zwrócić uwagę, że problemy typu "tabletka po" czy "prawo do aborcji" dotyczą również nas - mężczyzn. Ograniczenie praw do tych dwóch rzeczy ogranicza także naszą wolność.
Pozdrawiam

Łopatologicznie o sytuacji politycznej w Polsce.
PolityczneSpory -blog
-
2017/03/08 14:01:48
@Polityczne spory
Tradycja też zobowiązuje :)
Ja też nie z wszystkimi postulatami się identyfikuję, ale nie każde prawo wypisane na sztandarach trzeba stosować w swoim własny życiu.
Na demonstrację nie idę z bardzo prozaicznych przyczyn: jestem uziemiona w domu przez remont.
-
2017/03/08 14:24:40
@Fufural nie za dużo w Tobie propagandy? Pamiętasz jak Bóg wystawił na próbę Abrahama? w jaki sposób Abraham miał udowodnić, że bardziej kocha Boga niż ziemskie prawo pomimo, że ustanowione przez Boga? Hipokryzją by było, gdyby autorka bloga np. dokonywała aborcji i jednocześnie była twarzą pro-life. Czyli była kopią prof. Chazana. Zrozumiałbyś, że do protestu przystępują też kobiety, co są za ochroną życia, ale nie podoba im się dodatkowe tłumaczenie się prokuratorowi, gdy stracą dziecko z nie swojej winy. Jakby to kobieta miała wpływ na to, że np. ciąża jest poza maciczna. Czyli za Hiobowe wieści potępmy Hioba. Jak wprowadzą tłumaczenie się za wadliwe plemniki prokuratorowi (też powód licznych ciąż zagrożonych) poczujesz się jak kobieta. Wtedy rozumiem nie będziesz protestował?

@marzateka coraz bardziej podoba mi się na tym blogu :)
-
2017/03/08 15:35:33
@Bartosz
:)
-
2017/03/08 15:58:47
Zakaz aborcji jest tak samo okrutny jak jej nakaz.
W tym całym chaosie i zamieszaniu jak zwykle najbardziej oberwą najsłabsi, choćby im się wydawało, że aktualnie złapali Pana Boga za nogi. Kobiety wiedzą, jak to jest być słabszą (co nie znaczy gorszą), dlatego nie można się dziwić ich protestom, do których się mentalnie przyłączam.
-
2017/03/08 16:33:53
"W naszej obecnej rzeczywistości Święto Kobiet zmieniło się w Strajk Kobiet, też międzynarodowy."
To oznacza, że po stu latach wracamy ab ovo. Po drodze faceci rozpętali dwie wojny światowe (o setkach pomniejszych, także aktualnych, nikt już nie mówi), zafundowali nam kilka poważnych kryzysów ekonomicznych i wiele innych klęsk. Nadal jednak pozostają w przekonaniu, że to oni są mądrzejsi i wszystko "wiedzą lepiej" (nawet jak ustrzec nas przed aborcją).
Może czas najwyższy, tymi parasolkami (patelnie i wałki tez mogą się przydać), "wybić" im z tych "zakutych łbów" takie poglądy ?
Jak nie będzie niepożądanych ciąż, także tych wynikających z gwałtu, to i aborcje nie będą potrzebne. Do tego jednak niezbędna jest właściwa edukacja i wychowanie. Może nawet bardziej chłopców, niż dziewcząt, skoro ponoć tacy mądrzejsi? Wszak to mądrość ma wpływ na odpowiedzialność.
Pomyślności.
-
2017/03/08 19:16:03
@Avianca
W pełni się z Tobą zgadzam. Istotna jest tu możliwość wyboru: ja decyduję o swoim życiu.
-
2017/03/08 19:17:18
@Ikka
Historia zatacza koło, ale teraz jesteśmy już chyba mądrzejsze i bardziej świadome swoich praw. I chcemy z nich korzystać.
-
2017/03/08 19:45:51
@ikka133
Kopernik też była kobietą?
-
2017/03/08 20:55:51
@furfural
Marzetela jest katoliczką, podobnie, jak Ty. Różnica między Wami jednak jest taka, że ona ratuje Kościół, a Ty go pogrążasz.
-
2017/03/08 21:16:54
@only-avianca
Przeceniasz moje możliwości :) Miłego świętowania
-
2017/03/08 21:17:39
@furfural
Po PiS "dereformie" edukacji może się okazać, że Maria Curie-Skłodowska to jednak mężczyzna był....
Pomyślności.
-
2017/03/08 21:48:42
@ikka133
:) Poczucie humoru mamy zbliżone. Zdrowia!
-
2017/03/09 07:39:58
@Avianca
Kobiety mają swoje miejsce w Kościele - gdzieś w okolicach kruchty....
-
2017/03/09 10:38:13
@marzatela
...i to pod warunkiem, że pokornie klęczą :)
-
Gość: Robotnik, *.zapnet-isp.net
2017/03/10 05:01:17
Kobiety protestowały pod ambasadą Arabi Saudyjskiej ????
-
2017/03/13 08:35:36
A dla mnie przykre i niezrozumiałe jest to, że zawsze gdy ktoś poruszy temat o aborcji, to zaraz ktoś inny wchodzi "z butami" w ten temat nawiązując do religii..

Religia nie powinna mieć z tym tematem nic wspólnego. To niesamowite, jak wielu ludzi ulega przeświadczeniu, że aby móc rozsądnie spojrzeć na zjawisko aborcji, to trzeba na niego spojrzeć od strony religijnej.

Gdy mowa o aborcji, to powinny być poruszane takie dziedziny życia jak: medycyna, biologia, chemia, biochemia, seksuologia, genetyka. Religia nie ma z tym zabiegiem nic wspólnego.

Jeżeli zabieg aborcji jest faktycznie zabójstwem, to jest on zabójstwem niezależnie od tego co głosi jakaś religia. Że w piśmie świętym napisane jest nie zabijaj? I co z tego ?
Gdyby w piśmie świętym nie było o tym wzmianki, to zabójstwo byłoby OK i aborcja byłaby ok? To czy aborcja jest zabójstwem ma decydować nauka a nie religia i filozofia.

Łopatologicznie o sytuacji politycznej w Polsce:
PolityczneSpory -blog

-
2017/03/13 14:12:45
@Polityczne spory
Nie do końca się z Tobą zgadzam. Masz rację, że jest to kwestia dziedzin, które wymieniłeś, ale dla człowieka wierzącego względy religijne mogą być decydujące. Ja rozumiem to w ten sposób, że skoro moja religia mi tego zabrania - to niezależnie od rozwiązań prawnych, nie zdecyduję się na aborcję.Jednocześnie jednak nie uważam, aby moja wiara miała decydować o sumieniu i podejmowanych wyborach przez innego człowieka.
Tak na marginesie - to zwróć uwagę, że w kontekście aborcji rzadko kiedy wspomina się o ojcach. Standardem jest, że wszystkie konsekwencje tej decyzji zawsze ponoszą kobiety.











ministat liczniki.org


Komentarze.eu - Przegląd polskiej blogosfery
Blogi Polityczne